Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Corona

Corona 07 mar 2020 20:05 #3293

• hpen Profilbild
  • hpen
Man ligger ju med ansiktet ner i en madrass. I och för sig med em förhoppningsvis tvättad handduk i mellan men man vet inte vem som legat där tidigare. Tjejerna åker rätt ofta till Asien eller kan umgås med tjejer som precis varit där så det känns ändå rätt osäkert.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Corona 07 mar 2020 20:13 #3294

• 1Rolle! Profilbild
  • 1Rolle!
  • Kunnig
Personligen tar jag paus!

Corona 08 mar 2020 06:09 #3295

• Traz Profilbild
  • Traz
Tänker inte på det, nu går jag visserligen inte så ofta, kanske jag tar det lugnt om det sprider sig mycket. Men vad jag har förstått att har man underliggande sjukdomar så ligger man värre till. Annars får jag väl göra som Asien att gå med munskydd.

Corona 08 mar 2020 18:11 #3296

• John87sthlm Profilbild
  • John87sthlm
  • Nybörjare
Det slår hårt mot salongerna tyvärr. Jag gör mina besök ändå, man kan ju bli smittad överallt. Sverige har hyfsad kontroll, men man följer ju utvecklingen.

Corona 12 mar 2020 18:01 #3298

• Rawberg Profilbild
  • Rawberg
  • Nybörjare
...så klart att detta covid19 kommer att påverka alla och all verksamhet -- inklusive besökare och massörer.

Omfattningen är däremot omöjlig att veta. Kvalificerade gissningar som yrkeskunniga (inom medicin och pandemiska händelser) gör har mellan tummen och pekfingret givit oss siffror på att mellan 2 - 60 % av oss alla kommer att få det.
Vilket är sanslöst ful uppskattning.

Droppsmitta innebär att om miljön där viruset hamnar är lagom varm och lite fuktig, så är det den bästa grogrunden för överlevnad samt spridning.

En människa som nyser/hostar en gång kan på så sätt smitta många andra.

Men, precis som "vanlig" influensa... så drabbas var och en olika hårt.

Inte min mening att "stjäla" tråden med milslångt utlägg, så för att runda av mitt raljerande:
Vi kommer att drabbas av den - direkt eller indirekt.
Var och en avgör hur man på bästa sätt ställer upp för samhället och sina medmänniskor genom att inte sprida viruset vidare.

Corona 29 mar 2020 07:04 #3317

• Traz Profilbild
  • Traz
De ägarna jag känner säger det är i stort sett tomt med kunder nu och det lär ju fortsätta ett tag framöver. Undra hur många som behöver stänga ner, fast de har ju hyresavtal så det är ju inte bara att stänga heller men konkurs då. Från mitt tidigare inlägg har jag nu ändrat mig såklart, visst tänker jag på det och håller avstånd när jag är ute. Blir mycket filmtittande nu.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons