Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Ännu ett glatt återseende

Sv:Ännu ett glatt återseende 08 sep 2010 10:27 #172

• gnoxi Profilbild
  • gnoxi
Nu vet jag inte om jag är ute pa djupt vatten och dessutom kanske i fel forum, men FAR man ha djur i lokaler som är upplatna för allmänheten? jag trodde man inte fick det, just pga. allergi, med enda undantag för tjänstehundar (ledarhundar, polishundar osv).

eller är det upp till varje butiksägare att bestämma om de vill ha med sin älskling?

man har ju hört om frisörer som blivit förbjudna att ha sin hund pa jobbet, trots informerande skylt pa utsidan till eventuella alelrgiker och hundrädda?

nagon som vet med säkerhet?
Senast redigerad: 15 sep 2010 13:53 av gnoxi.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Sv:Ännu ett glatt återseende 11 sep 2010 10:30 #174

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Jag vet inte om jag vill gräva i detta eftersom jag trots allt vatten som runnit under broarna tycker mycket om massöserna på den salong var ursprung denna tråd är.

Rent generellt kan man säga att när det gäller djur i lokaler upplåtna till lokaler för allmänheten beror svaret mycket på vad lokalen har för ändamål, och vem du frågar.

Frågar du en myndighet, så är svaren: Det är självklart förbjudet på sjukhus och liknande vårdinrättningar, men inte i shoppingcentra. Det är självklart förbjudet i lokaler där man hanterar livsmedel, men inte i lokaler som säljer kläder och så vidare.

Frågar du på en annan myndighet är svaret att det normalt är förbjudet på alla arbetsplatser eftersom det är en hälsofråga för personalen på arbetsplatsen i fråga - men jag vill se de enda två anställda i en liten klädbutik i Stockholms city anmäla sin arbetsgivare för att hon har sin hund i butiken...

Sv:Ännu ett glatt återseende 13 sep 2010 10:49 #175

• gnoxi Profilbild
  • gnoxi
det är skumt att reglerna är så luddiga. kan förstå att både hundvänner och allergiker blir trötta när det inte är riktigt klart för någon vad som gäller och vad man har för rättigheter och skyldigheter.

Sv:Ännu ett glatt återseende 13 sep 2010 15:09 #176

• gnoxi Profilbild
  • gnoxi
Jag vill bara förtydliga att jag var mer intresserad av reglerna för pälsdjur generellt, och inte om hur ovan nämnda salong gör, så ingen känner sig träffad eller kritiserad i onödan.
Senast redigerad: 15 sep 2010 13:40 av gnoxi.
  • Sida:
  • 1
  • 2

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons