vinter skrev:
Problem med axlar å nacke
Jag tror jag vet vad du menar och de olika massageformerna är bra på olika saker..
Själv brukar jag ta Traditionell Thaimassage och köpa till örtmassage..
Traditionell Thaimassage är hårdhänt (men givetvis kan ni säga till hårdare eller mjukare, mina leder är stenhårda pga pressande montomt stillasittande jobb så jag ber alltid om hårdare, vad du väljer är upp till dig)..
Örtmassage där de duttar upphettade tygstycken på kroppen och sen låter ligga på vissa känsliga nervcenter eller liknande där du har ont ex. skada gör bra för kroppen..
Tydligen bra mot rematism..
Men har säkert fler bra effekter på kroppen..
Oljemassage är tydligen vanligast och påminner om Svensk massage (lite mer noggranna) och fokuserar på hela kroppen (även bogen

, tja sidfläskaet - skojar till det lite)..
Arouma, tja själv har jag inte märkt någon speciell skillnad på den mot oljemassage (förutom att vissa erbjöd 2 massöser till denna behandling), vilket var avkopplande - tja 2 personal = dubbel kostnad, men helt klart värt det..
Endel påstår att de utför Thaimassage (hört att det heter Tekil eller liknande).. Bara avkoppling och för mig kan jag lika gärna ligga i sägen 1 timme - med dina troliga besvär är det nog samma för dig..
Ps.
Förstår INTE de 2 tidigare svaren..
(Alkoholen tidigt till kroppen)?
Tycker frågan faktiskt är ok ställd och relevant..
Hoppas fler kan svara och ge SERIÖSA SVAR...
Ev. om mer specifiikt med rygg och axelproblemen..
Hoppas du hittar en bra lösning och önskar både dig och alla andra en fin start på 2017...