Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Friskvård.

Friskvård. 30 jan 2018 02:01 #2396

• Stefe Profilbild
  • Stefe
Det är ju på tapeten med friskvård och massage går under friskvård, ändå är det få thaimassage salonger som är godkända som friskvård och tar emot tex friskvårdskuponger. Jag har tagit upp det med företaget jag jobbar på och fått svar att dom köper in friskvårdtjänsten, men att dom ej kan påverka vilka ställen som blir godkända. Detta är ju något som vi borde be salongerna att gå med i. Jag har 2000kr/år i friskvårdsbidrag och det är ju 4-5 gånger som jag skulle ha möjlighet att gå på thaimassage.
Jag skall prata med dom ställen jag går regelbundet på så får jag hoppas att fler pratar med dom ställen dom går på.
Vet någon något bra ställe som tar friskvårdskuponger så får man gärn aupplysa mig.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Friskvård. 30 jan 2018 08:38 #2397

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Jag tror mig veta varför det inte är så utbrett som du vill att det ska vara.

*för det första finns det alldeles för många aktörer inom friskvårds"kupongbranschen".
Friskvårdskuponger (numera epassi minfriskvård), wellnet, actiway, friskvårdschecken, är ju några och tar man det ena så tar man inte automatiskt det andra.
Väldigt få ställen tar alla, pga mängden administration det innebär.

Du talar väl om friskvårdskupongen, men att en salong tar emot det hjälper ju inte folk som har t.ex. friskvårdschecken.

*Varje aktör har sitt eget sätt att administrera hur köpen går till, det är alltså väldigt många olika system att hålla koll på om man tar emot alla. Och vi pratar om salonger som knappt tar emot kreditkort för att de tycker det är för komplicerat.

*det finns väldigt lite incitament för att ta emot dessa system för salonger eftersom ersättningen är gräsligt dålig.

*språksvårigheter gör också så att man inte anammar dessa system. eftersom man har svårt att prata med företagen som har driver det.

*friskvårdsbidraget måste inte alls vara i formen av en kupong eller biljett, dvs en arbetsgivare kan ge ersättning mot kvitto också, men har din arbetsgivare fastställt att de ska använda en av de aktörerna så får man tyvärr hålla sig till det. En del arbetsgivare väljer det för att det är enklare att administrera än ersättning mot kvitto.

För att söka efter salonger som tar "friskvårdskupongen" kan du använda vår sökfunktion och välja "minfriskvård" och se vilka salonger som erbjuder det.
Massage is serious business
Följande användare (n) sa tack: Stefe

Friskvård. 06 feb 2018 10:24 #2399

• kasper Profilbild
  • kasper
  • Kunnig
Jag fått 2000 i friskvård och förhandlade med en thaimassagesalong om bra pris om jag betalade 2000 på en gång. Blev ju en bra kund till denna salong. Fick skrivet kvitto och fick pengar från arbetsgivare.
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons