Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Mismatch på priser

Mismatch på priser 27 jan 2019 18:09 #2772

• hpen Profilbild
  • hpen
Det händer ibland att en salong begär annat pris än som står på TMG och är lite oförstående när detta påpekas. Ibland ser man också rätt sura recensioner som handlar om just detta.

Jag tror att det beror på att många av annonserna på TMG uppdateras inte av salongen själv utan det är TMG som själva lagt in sidan efter att någon påpekat att salongen saknas. Salongen kanske inte vet vad som står för pris här på TMG. Vill bara påpeka att det pris som salongen säger är det pris som gäller. Om det inte matchar det som står här så får vi skicka ett meddelande om det till admin så uppdateras det här snabbt och smidigt.
Låt det inte gå ut över salongen.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Mismatch på priser 27 jan 2019 19:26 #2773

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Jag måste hålla med här.

även om det i en hel del fall är salongen själva som uppdaterar sin annons, har det framkommit många fall där de själva inte uppdaterat priserna i annonsen, eller ens på sin egen hemsida när de faktiskt bytt priser.

men det finns också en hel del annonser som inte uppdateras av salongerna själva, även om vi försöker så gott det går hålla uppgifterna uppdaterade.

man kanske ska ha i åtanke att det alltid finns reservation för felaktig information oavsett vem det är som uppdaterar den. Det är lika självklart i annonserade varor i reklam som överallt annars.

men jag förstår inte heller varför man blir så upprörd av en 50-lapps skillnad i pris.
Massage is serious business
Senast redigerad: 27 jan 2019 19:27 av Administratör.

Mismatch på priser 28 jan 2019 12:04 #2774

• kasper Profilbild
  • kasper
  • Kunnig
Tyvärr är många dåliga att uppdatera här, Facebook och hemsida. Många som bara skaffar Facebook och sen bara har gammal information. Jag brukar påpeka det på dom salonger jag gått på. Vet många kunder håller sej uppdaterade där om det dyker upp erbjudande.
Förstår ändå om folk reagerar på om pris inte stämmer. Höjer dom 50 kr är det ju ändå ca 15 procent höjning. Dessutom måste man ju nästan alltid ha kontanter med sej. Ska du köpa en annonsvara i annan butik som annonserat och sen är priset ett annat när du kommer dit är det klart du reagerar.

Mismatch på priser 28 jan 2019 16:02 #2775

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
jag ska omformulera mig.

klart man blir sur om priser inte stämmer.
men i denna bransch förväntar jag mig nästan att de inte ska stämma.

precis som du säger är de som äger salongerna notoriskt dåligt på att uppdatera både fb, hemsidor, annonser, med mera.
de sätter inte ens upp en lapp på dörren när de har avslutat verksamheten.

med de förutsättningarna har jag svårt att förstå varför man blir ytterligare upprörd när alla i princip vet att det är så, det är ett systemiskt fel i branschen.

hemsidorna tar nog ändå priset. många skaffar en egen hemsida och betalar förmodligen rätt stora pengar för det av nån webbdesigner. sen ligger hemsidan i ett år utan några uppdateringar, sen behöver hostingen och domännamnet förnyas för ett till år och det kostar mer pengar, då skiter man i att betala för att man tycker det är en onödig kostnad och sidan försvinner.

facebook är iaf gratis att inte uppdatera :)

Med det sagt. vi försöker hänga med i prisuppdateringarna. just 2017 och 2018 var två såna år där väldigt många salonger ändrade sina priser uppåt.

en anekdot. det här med uppdateringar gäller inte bara massagebranschen, utan enligt min erfarenhet alla thai som driver verksamhet. Hade ett thaimatställe som jag brukade köpa mat på, typ en matvagn fast den stod där semi-permanent utanför en stor coop. helt plötsligt en dag när jag kom dit var de helt borta. nu är det typ ett halvår sen de försvann utan ett ord, pip, skylt eller nånting och deras facebook sida är fortsatt alive and well med öppettider.
Massage is serious business
Senast redigerad: 28 jan 2019 16:06 av Administratör.

Mismatch på priser 30 jan 2019 11:16 #2778

• kasper Profilbild
  • kasper
  • Kunnig
Jag håller med dej. Varför skaffa hemsida som kostar och sen aldrig ändras. Facebook borde vara lätt att skriva på.

Inte bara priser som inte stämmer. Öppettider kanske stämmer men ibland verkar dom öppna när dom har tid. Många gånger jag kommit 10.30 om dom öppnar 10 så har dom fortfarande kommit.

Det värsta är inte att dom höjt priset 50 kr men om du beställt 1 tim massage och får 40-45 min går jag inte dit mer och det är ca 100 kr du förlorar på det.

Skiljer mycket på olika ställe. Vissa tar sej tid att prata efter men vissa bara visar dej till dörren. Många verkar inte förstå det är ett service yrke.
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons