jag ska omformulera mig.
klart man blir sur om priser inte stämmer.
men i denna bransch förväntar jag mig nästan att de inte ska stämma.
precis som du säger är de som äger salongerna notoriskt dåligt på att uppdatera både fb, hemsidor, annonser, med mera.
de sätter inte ens upp en lapp på dörren när de har avslutat verksamheten.
med de förutsättningarna har jag svårt att förstå varför man blir ytterligare upprörd när alla i princip vet att det är så, det är ett systemiskt fel i branschen.
hemsidorna tar nog ändå priset. många skaffar en egen hemsida och betalar förmodligen rätt stora pengar för det av nån webbdesigner. sen ligger hemsidan i ett år utan några uppdateringar, sen behöver hostingen och domännamnet förnyas för ett till år och det kostar mer pengar, då skiter man i att betala för att man tycker det är en onödig kostnad och sidan försvinner.
facebook är iaf gratis att inte uppdatera
Med det sagt. vi försöker hänga med i prisuppdateringarna. just 2017 och 2018 var två såna år där väldigt många salonger ändrade sina priser uppåt.
en anekdot. det här med uppdateringar gäller inte bara massagebranschen, utan enligt min erfarenhet alla thai som driver verksamhet. Hade ett thaimatställe som jag brukade köpa mat på, typ en matvagn fast den stod där semi-permanent utanför en stor coop. helt plötsligt en dag när jag kom dit var de helt borta. nu är det typ ett halvår sen de försvann utan ett ord, pip, skylt eller nånting och deras facebook sida är fortsatt alive and well med öppettider.