De flesta tror nog att detta är ytterligare en sur uppstötning angående salongernas hantering av tidsbokningar.
Det är det inte. De salonger jag besöker håller på sina bokningar - liksom att jag sätter en ära i att avlysa min bokning så snart jag kan för den händelse jag får förhinder.
Nej, det oskick som verkligen förargar mig - och min massös - det är när nästa bokade gäst dyker upp rejält före sin bokade tid (bottenrekordet satt vid min senaste massage är 25 minuter för tidigt) och bankar på dörren och pockar på att bli insläppt. Det innebär att min massös måste avbryta massagen för att få stopp på störningen genom att bortvisa den medlem i begåvningsreserven som inte lärt sig vanlig hyfs och som stör henne och hennes gäst.
Vad är vanlig hyfs? Ja, det är inte så svårt för den normalbegåvade - max fem minuter före bokad tid. Är man ute i för god tid är det en god ide att sända ett SMS till massösen/klniken och fråga om det passar att komma in tidgare - men man stör inte en pågående behandling!
Man går en extra promendad och varvar ned, tar en fika på ett närligande fik eller sätter sig och njuter av det vackra vädret. Det är både avkopplande och mycket bättre för ens Karma. Ett Karma som till skillnad mot dem här på Forumet inte går att mixtra med
Hårda ord? Ja, kanske det, men jag betalar SEK 900:- för 90 minuters fantastisk massage. Det är lagom roligt att få detta kvaddat av bankande på dörren när det är en tredjedel kvar av behandlingtiden.
mvh Lille