30 min är för liten tid för att få en ordentlig helkropps massage, då behövs minst 1 timme och det börjar bli dyrt på en del ställen, när det jämförs med 2010 så tittar jag bara på mig själv med mina kostnader och inkomster så är massagen MYCKET dyrare idag än då. Är nyss hemkommen från Thailand och blir förvånad över att det är så stor skillnad på kvaliten i Sverige, dom flesta säger att dom har utbildning och fina diplom på väggen men sen är det stopp. Gick på fyra olika salonger i Thailand och alla dom fyra tjejerna får 10 poäng av 10 möjliga. Mina faviritställen i Sverige där jag har varit nöjd när dom har legat på 7 poäng men nu efter mitt Thailand besök så är dom nere på 4 poäng, Har haft några guldkorn som då har fått 10 poäng i sverige är tyvärr nere på 7 poäng, som tur är så har dessa få guldkorn inte höjt priset så mycket och för mig som stammis så är det förhandlings bart med återkommande besök, jag vet att smaken är som baken och att vi är ute efter olika slags massage, men får jag en glad och trevlig tjej som ger mig en 7a massage och lite fika och prat efteråt så är jag nöjd, blir ju dyrt att åka till Thailand också. Har besökt ca 200 olika salonger genom åren så jag har ganska mycket på fötterna, ett tips som har funkat bra för mig är att jag har på ett trevligt sätt talat om för tjejen att det är viktigt att jag får hela tiden som jag har betalt för och att hon är där för mig, inga telefoner eller prat med kollegan, då blir det enkelt att ge lite dricks.