Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: oljemassage naken?

oljemassage naken? 16 feb 2012 22:01 #503

• badabing Profilbild
  • badabing
  • Nybörjare
Är det vanligast att man är naken vid en oljemassage? Tänkte besöka en salong snart och vill inte göra bort mig...
Ämnet är låst.

Sv:oljemassage naken? 17 feb 2012 21:58 #504

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Av ditt andra inlägg att döma förmodar jag att du finns i Skåne. Jag har noll koll på hur man ser på det i de Skånska salongerna, men för den av mina hemmabanor som är relevant här, Stockholm, kan jag svara till en del i alla fall.

Jag besöker endast salonger där jag kan duscha före och efter massagen. Före massagen av respekt för massösen, efter massagen för att jag inte kan fara runt och dofta parfym. Efter första duschen ser jag till att torka mig, skyler min nakenhet när jag går till rummet, och lägger mig sedan på mage på madrassen, och lämnar därmed till massösen att avgöra hur mycket som skall täckas med handdukar, eller att be mig ta på underkläder. Det skall dock noteras att det finns salonger där man mer eller mindre direkt gör klart att det är underkläder på som gäller.

Jag har hittills aldrig blivit masserad utan att massösen täckt åtminstone de privataste delarna av kroppen, och helt ärligt skulle jag känna mig ganska obekväm med att bli masserad helt naken.

Avslutningsvis - artighet och respekt går hem på salongerna, så om du är det minsta osäker på vad som gäller på salongen, så fråga.

mvh Lille
Ämnet är låst.

Sv:oljemassage naken? 20 feb 2012 10:33 #506

• Andreasss Profilbild
  • Andreasss
  • Nybörjare
Tänk dig in i massörskans sits.

En sexköparkund lägger sig självklart helt naken och kan upplevas som mycket obehaglig. Varannan sexköparkund smiter från salongen utan att betala om dom inte får vad dom vill ha.

Om du istället inleder massagen med att ha underkläderna på dig så visar du att du vill ha massage, och stämningen blir helt annan. Om du har möjlighet så klä dig med stora löst sittande underkläder. De flesta massörskor kommer att dra ned dina underkläder en bit, inget större problem.
Ämnet är låst.

Sv:oljemassage naken? 21 feb 2012 19:52 #509

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Andreasss skrev:
Tänk dig in i massörskans sits.

En sexköparkund lägger sig självklart helt naken och kan upplevas som mycket obehaglig.
Så bara för att jag lägger mig naken inför en massage för att jag inte vill ha olja på mina björn borg kalsonger som kostar lika mycket som massagen så är jag en sexköpare?
låter lite felresonerat tycker jag.

prejudice much?
Varannan sexköparkund smiter från salongen utan att betala om dom inte får vad dom vill ha.

jasså, jag visste inte att det fanns statistik på sånt.

kommer dessa uppgifter ifrån statistiska centralbyrån?

borde inte teoretiskt samma sak gälla för de eventuella sexköparkunder som får det de vill ha? :)

Om du istället inleder massagen med att ha underkläderna på dig så visar du att du vill ha massage, och stämningen blir helt annan. Om du har möjlighet så klä dig med stora löst sittande underkläder. De flesta massörskor kommer att dra ned dina underkläder en bit, inget större problem.

jag köper nog lillemands argument bättre.

when in doubt, ask.

bara för att man inte vill få olja på sina kläder ska man inte brännmärkas som sexkund, det är inte bara ologiskt utan totalt sanslöst.
Massage is serious business
Ämnet är låst.

Sv:oljemassage naken? 23 feb 2012 17:11 #516

• Thaiger Profilbild
  • Thaiger
  • Nybörjare
Jösses man undrar ju om du överhuvudtaget varit på massage.
Oljemassagen av ändan och området kring höfterna är nog höjdpunkten på själva massagen.
Ämnet är låst.

Sv:oljemassage naken? 24 feb 2012 00:52 #519

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Jag vill även lägga till det här med olja på bomull / elastan / modal. och varför man inte vill ha det på sånt material.

får du olja på bomull, så går det inte bort i tvätten normalt. det blir fläckar som är jobbiga att få bort.

för att vara säker på att verkligen få bort oljan måste man alltså först antingen använda diskmedel eller något annat riktigt bra fettlösande (dvs inte tvättmedel)
alternativt tvätta plagget i 90-grader, vilket alla som kan nått vet att det i längden förstör kläderna och krymper dem.

har man ett par kallingar för 200-300kr vill jag personligen inte förstöra dessa eller ha de med oljefläckar på.

visst det är ett litet problem, och jag har själv absolut inga problem med att ha kalsonger/kläder på mig om jag tar ren thaimassage, men jag tycker helt enkelt inte det passar till oljemassage.

sen får man läsa in vad man själv tycker in i det. man är inte en sexköparkund bara för att man tycker att man borde ta av sig underkläderna för att inte skita ner dem.

om nån massös kräver att jag sätter på mig dem så visst kan jag göra det, det är inget krav från min sida att jag måste vara naken, men på ren automatik tar jag av mig alla kläder, det finns ju handdukar.

jag duschar heller inte med kläderna på.
Massage is serious business
Ämnet är låst.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons