Bluff å båg!
Löste dumt nog en Group-On biljett till Apple Thaimassage tidigare i vinter och tänkte utnyttja den nu innan den förföll i augusti.
Jag hade läst en del recensioner innan så jag var förberedd på att det kunde bli problem så jag sa ingenting om rabattkupongen när jag först klev in genom den på glänt öppnade dörren, en tjej steg upp från soffgruppen till vänster och frågade om jag ville ha massage.
Jag svarade ja och hon frågade hur länge och jag sa en timme och hon visade inget tecken på att det var fullbokat eller upptaget föränn jag tog upp Group-On biljetten....!?
Då var det plötsligt fullbokat och en kund var inbokad till kl. 14.00 vilket var om c:a 10 minuter. Jag frågade om inte någon annan var ledig men det var det inte utan jag fick deras visitkort och blev ombedd att ringa till chefen (the boss) för att höra om nästa lediga tid.
Jag går ut därifrån, ringer på det angivna numret - det tutade upptaget, men istället för att sätta mig i bilen och dra iväg till något annat ställe så går jag och tar en fika på ett café i närheten. Jag återvänder till Apple Thaimassage efter c:a 20 minuter och tittar in genom dörren som fortfarande står på glänt. Då sitter 2 tjejer där till vänster i fåtöljerna varav den ena (som tog emot mig tidigare) sitter med en kortlek och lägger patiens!
Jag går därifrån och sätter mig i bilen och ringer på deras bokningstelefon då svarar en mansröst att "tyvärr är samtliga massörer upptagna så var vänlig återkom senare".
Jag ringer ytterligare 3 gånger inom loppet av 10 minuter och det är fortfarande samma svar -Tyvärr är samtliga massörer upptagna!
Jag stegar in på salongen igen och där sitter dom 2 tjejerna fortfarande i samma fåtöljer! När jag frågar varför dom ljuger om bokningarna och varför dom inte svarar i telefonen så får jag bara mumlande svar samtidigt som dom konverserar intensivt på thailändska sinsemellan!
Vid det här laget hade jag tappat all lust att få någon som helst behandling på stället så jag gick därifrån!
Jag tycker inte detta är ett acceptabelt sätt men förstår att dom använder rabatterade bokningar via Group-On som en buffert för att fylla ut lediga tider på icke attraktiva tider på dygnet när det är lågfrekventerat. Men det borde framgå vid köpet att så är fallet så man är medveten om detta när man bokar!
Vad säger ni andra på forumet?
Vad har ni för erfarenheter av Group-On rabatter t.ex?