Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Om betyg och omdöme på salonger

Om betyg och omdöme på salonger 21 apr 2018 00:12 #2517

• Mister mister Profilbild
  • Mister mister
  • Nybörjare
Det är intresssant att läsa betyg och omdöme på salonger. Jag ifrågasätter inte att folk är uppriktiga i sina bedömningar. Men det är lite märkligt att läsa någon skriva: oinspirerad eller dålig massage, och sedan längre ner skriver någon fantastiskt massage. Jag tror inte att man värdesätter olika saker alltid.

Jag tror att förklaringen är att de flesta salonger i större städer har flera massörer. Inte alla massörer har samma klass beroende på utbildning, erfarenhet och engagemang. En och samma salong kan ha bra OCH sämre massörer. Sen kan det också vara så att man värdesätter olika saker.

Men har man haft man erfarenhet av flera olika thaimassage, så kan man utmönstra mönster i behandlingen som avgör om massören är utbildad och har erfarenhet eller är självlärd.

Betygen/omdömena kan därför vara missvisande, om man råkar snubbla på en som bara pysslar med oljekladd, medan resten i salongen är duktiga massörer. Sen är det förstås viktig information för visssa om det finns tillgång till swish, om lokalerna är fräscha, om det finns duschmöjligheter, om det finns flera separata rum etc.

Så, man kanske ska ta omdömen med en nypa salt, om inte flera omdömen pekar i samma riktning. Kanske ska man när man bedömer en salong nämna vilken massör som är bra? Så att man betygsätter massören och inte salongen?

Argumenten mot kan vara att en och samma massör kanske inte förblir vid samma salong. Å andra sidan kan ju kvaliteten på en salong förändras över tid.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Följande användare (n) sa tack: Relax, Erik 9

Om betyg och omdöme på salonger 21 apr 2018 06:19 #2519

• hpen Profilbild
  • hpen
Själv skriver jag alltid namnet på massösen i de recensioner jag skriver för att jag tycker att det är viktigare eller lika viktigt som namnet på salongen.
Jag brukar inleda med att fråga vad hon heter och tala om vad jag själv heter.

Om betyg och omdöme på salonger 21 apr 2018 22:53 #2521

• Mister mister Profilbild
  • Mister mister
  • Nybörjare
Jo, så brukar jag göra också.

Om betyg och omdöme på salonger 22 apr 2018 03:46 #2522

• kasper Profilbild
  • kasper
  • Kunnig
Lika viktigt att ge bra omdöme som dåligt. Vi är alla olika och uppskattar olika saker och olika tjejer. Ibland är tjejer i shop dåliga på att fråga om man vill ha hård, mellan eller mjuk massage. Att ge bara 40-50 min massage är inte ok. Det har blivit en explosion av thaishop senaste 5 åren och då borde dom vara noga med tid, massage och service.

Om betyg och omdöme på salonger 11 maj 2018 15:51 #2541

Om det är en salong där jag känner ägaren brukar jag, så smidigt jag kan, nämna att det inte är bra för affärerna att anställa massöser som inte vet vad de pysslar med, eller är helt oengagerade.

Annars är jag för feg för att konfrontera i salongen. De gånger jag gjort det har det blivit livat med "lost face" och annat.

Oftast blir jag sur, knyter näven i fickan och låter bli att besöka salongen igen. Ibland är jag så långsur att jag skriver en recension om bemötandet och då nämner jag oftast massösens namn. Det är om de är direkt otrevliga eller fullkomligt ointresserade av min upplevelse som kund. Är det en tjej som inte har kunskap men gör sitt bästa har jag inte hjärta att hänga ut henne.

Om betyg och omdöme på salonger 12 maj 2018 03:44 #2543

• mannen63 Profilbild
  • mannen63
  • Nybörjare
Håller med Peak. Har svårt säga till direkt i shop att det inte var bra. Kan skicka iväg ett sms efteråt om vad som var dåligt. För det mesta är det tiden som bara blir ca 45 min. Dom ställe jag brukar gå till vet det är 1 timme som gäller.
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons