Administratör skrev:
Jag håller med tommi här. ren praxis är att om du köper 1 timme massage är det 1 timme massage du ska få.
om det tar dig 30 minuter att få av och på dig kläderna och duscha får det inte räknas in i massagetiden. Varför ska du betala för att klä av och på dig.
nej timmen ska påbörjade när du lagt dig ner och massören kommer in i rummet.
det är lite som om du åker till en gokart bana. du betalar för 1 timmes gokart åkande.
men för att åka måste du först pröva ut en hjälm och overall, sen ska du sätta på dig utrustningen och gå igenom hur man kör gokarten, det har tagit dig nu 45 minuter, du får då bara köra 15 minuter gokart innan du bli invinkad eftersom du bara betalade för en timme.
Inte ok!
du går till krogen och beställer en stor stark och får ett halvfyllt glas av bartendern.
Inte ok.
du åker till bilverkstaden för att köpa nya däck till bilen och få dem påmonterade.
du köper 4 däck och betalar för monteringen av dessa.
när du hämtar bilen har de bara monterad 3 av däcken och 1 däck ligger i bagageluckan.
inte ok!
du skulle nog inte acceptera de exemplen, så varför skulle man acceptera att få mindre tid än man betalar för.
i nödfall skulle jag kunna acceptera att avklädning ingår i tiden för massagen, men inte påklädning eller en eventuell duschning
Kan bara hålla med i det resonemanget, dvs betalar man för en timma, så ska man ju även få den tiden. Av- och påklädning har ju inte med saken att göra. Visst bokar man t.ex tid kl 14.00, så ska man ju vara där i tid, så att du ligger på britsen/madrassen kl 14.00. Sen om det finns andra kunder eller inte, är ju inte direkt mitt problem.