Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Fördommar sprids om Thaimassage på facebok..

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 30 jan 2016 16:59 #1738

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
Max Gustafsson på facebook sprider LÖNGER och nidbilder angående Thaimassage...

Bild som syfter på att alla kvinnor (speciellt Thaimassöser ALLTID säljer sex)..
Enligt bilden och sen kommenter om att Thailänska kvinnor är "äckliga horor" och speciellt thaimassagekvinnor...

Jag har ANMÄLT detta till facebook för granskning då det är nervärderande dels för oss kunder (strunt samma för min del), men framförallt spä på ryktet att Thaimassage är förtäckta bordeller och så fort de ser en Thailänska så ska människor direkt tänka "djävla hora"..

Jag vet INTE syftet med detta, men troligen är han rasist och han tar den lättaste vägen för att få med sig människor och ger sig då på Oskyldiga Thailänskor..

Hoppas fler anmäler bilden och kommenterar i tråden, för jag blir så otroligt upprörd när de sprider rasistisk propaganda... (Ändå är det oftast de som säger sig "vara emot rasismen" som är ivrigast på att kommentera och sprida vidare..

Borde kanske polisanmälas..
Är en plats om Asien med fokus på Thailand

www.facebook.com/groups/255343778255489/
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Följande användare (n) sa tack: lars

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 31 jan 2016 12:49 #1739

• lars Profilbild
  • lars
  • Nybörjare
Jag har försökt hitta sidan på Facebook är det möjligt att länka till den ? Lögner om thaimassage ska stoppas

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 31 jan 2016 18:43 #1740

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
Kan tyvärr inte klippa och klistra in..

Men facebook och Max Gustavsson (ligger som högsta inlägg)..
Jag och ca. 5 till försökte förklara vad thaimassage är, visa via enkla youtubeklipp om hur Thailändarnas kultur är..

Respekt för kungen, medborgarna, buddismen, osv...

från "do or not to do (simplefyed Thailand)...

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 31 jan 2016 19:55 #1741

• Varg Profilbild
  • Varg
  • Nybörjare
Han finns med andra ord i ditt Facebook-flöde? Är det en vän till en vän eller skriver han i en grupp som du är med i?

Tyvärr måste jag säga att med thaimassage är det väl så att säga ingen rök utan eld... Det pågår både det ena och det andra på vissa salonger runt om i Sverige, ja i hela världen. Det som jag syftar på har solkat ner thailändskor i allmänhet och thaimassage i synnerhet. Tyvärr... så är det vissa tjejer, långt ifrån alla, från Thailand som ger näring till ryktet genom sitt handlande.
Men att generalisera en hel befolkning utifrån det någon procent gör är förstås helt galet och de som bidrar till skitsnacket måste bemötas.

Det finns många bottnar i den här frågan. En är att synen på sex är annorlunda i det buddhistiska Thailand än i den kristna västvärlden. Sex ses mer som ett behov än en kärleksyttring och därför blir inte prostitution lika skamligt. Det är inte accepterat, men heller inte stigmatiserat.
En annan faktor är att många som jobbar med massage är ute efter snabba pengar. Spelskulder, fattiga föräldrar eller drömmen om ett eget hus driver dem till val de annars inte gjort.
Det jag vill ha sagt är att de kommer från en annan kulturell verklighet med andra ekonomiska realiteter och att det är förmätet att bara döma dem utifrån våra värderingar.
Det borde kanske denne Max reflektera över.

Jag har mött många thailändare i Sverige genom åren och även levt på plats. Det har vidgat min tolerans och ökat min ödmjukhet.
Senast redigerad: 31 jan 2016 19:58 av Varg.
Följande användare (n) sa tack: Mangan

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 01 feb 2016 21:34 #1742

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
Det är en satirtecknare vid sydonym Max Gustavsson som gör nidbilder och kommentarer..

Men pga de kritik han fick så spärrade han alla som INTE skrev elaka saker om Thailänskor och Thaimassage.. T.om kritik mot regering och polis i Thailand fick utstå en heldel..

Något som jag (och några få med mig, varav några Thailänskor fick att reagera) och när en gick in och ville att de skulle be om ursäkt i en diskution så sa den att han inte skulle lägga sig i om hon inte kan tala för sig själv m.m.

Jag har anmält denna till facebook och "Centrum mot rasism" då det dela var osmakligt, och de agerade som en mobb...

Att sen Thailänskor har ett dåligt rykte redan gör itne saken bättre..

Sen vet jag att Speciellt på större orter som Örebro, Stockholm, Göteborg att det kan förekomma ska inte skriva på forumet här om jag blivit erbjuden eller ej)..

Det kan handla om som du skriver snabba pengar, kan vara att de tagit sig hit som ex. "turister" och inte åkt hem igen och utnyttjas av ägarinnan (vet dock inte om det är mest kvinnor eller män som äger salongerna)..

Fattigdom och andra problem kan göra att många kvinnor tvingas till detta, men alla säljer inte sex och av de få som gör det så tror jag att de tyvärr mer eller mindre känner sig tvingade till det i Thailand..

(Lyxprostitutionen i Las Vegas är däremot en annan sak). Men tar inte denna diskution här då det INTE har med Thailand eller Thaimassage att göra..

Fördommar sprids om Thaimassage på facebok.. 06 feb 2016 19:33 #1745

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Min uppfattning om det hela är att mannen ifråga har gjort 1 satirteckning om svenska mäns semestrar i thailand. inget annat.

jag ser inte riktigt det systematiska förtalet om thaimassage du pratar om.

på hans egen hemsida så skriver han dessutom en dementering om att det på något sätt handlar om att prata ner thailändare.
Massage is serious business
  • Sida:
  • 1
  • 2

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons