Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: PM efter recension

PM efter recension 24 sep 2019 22:56 #3014

Jag har full förståelse för att man vill hålla denna site och forum städat men förekomsten av extratjänster går ju inte att sopa under mattan.

Extratjänster är ju väldigt vanligt förekommande och har sin kundkrets. Jag tror absolut att fler kunder siktar in sig på den biten än terapeutisk massage i just den här massagegrenen. Det är ju bara att kolla på andra forum där dessa trådar har tusentals läsare och inlägg.

Även om jag, liksom Lillemand, är tydlig med att jag är där för massage får jag ofta olika erbjudande och trugande. Det är ju deras primära inkomstkälla.

Att en tvetydig recension eller PM skulle sätta massöser som inte sysslar med den verksamheten i dålig dager är ju intet gentemot vad de 95% av massöserna som själva sysslar med det gör.

Själv får jag väldigt sällan PM och är helt kapabel till att ignorera dem om de inte passar. Det är ju svårt att veta om en recensent är intresserad av extra eller inte. Om det är som jag misstänker är ju de allra flesta det och då skickas det antagligen PM till höger och vänster.
Ämnet är låst.

PM efter recension 25 sep 2019 00:45 #3015

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Snälla söta, hur tänker du nu?

Jag har förvisso dragit mig tillbaka från Thaimassageguiden, men nu kan jag inte hålla mig längre.

Extratjänster som du kallar dem, är alla sexuella handlingar mot betalning, dvs prostitution. Det går inte att bortse från risken att en del av de massöser som tillhandahåller dessa tjänster gör det mot sin vilja, eller till och med under tvång.

Det innebär att vi talar om flera olika brott, som alla kan ge fängelse, i flera fall mer än årslånga påföljder: Köp av sexuell tjänst, koppleri eller grovt koppleri, människohandel för sexuella ändamål och oaktsam våldtäkt är de första jag kommer att tänka på. Om inte det räcker, kan vi kasta på olika skattebrott också.

Det är med andra ord allvarlig brottslighet.

Jag utgår ifrån att läsarna på detta forum inser att denna form av lagbrott är saker som varken administrator eller jag (på min tid) vill medverka till att underlätta och att det är därför TMG alltid har haft en nolltolerans mot PM-fiske och även har mycket låga tankar om dem som använder PM-systemet för dylika ändamål.

Avslutningsvis hoppas jag att nu när du pekat ut 95% av landets thaimassöser som prostituerade börjar med att läsa denna artikel

Lillemand
Senast redigerad: 25 sep 2019 00:53 av Lillemand.
Ämnet är låst.

PM efter recension 25 sep 2019 11:30 #3016

Ja, det är ett brott. Jag ar inte påstått något annat.
Jag har inte uppmanat till det.Jag nyttjar det inte själv, men är som sagt inte så naiv att jag inte ser det uppenbara i att andra gör det. Jag skrev också att jag förstår att denna öppna site vill hålla det städat.

Artikeln gäller ett fåtal kvinnor. Det är givetvis väldigt tråkigt för dem och det anseende hela branschen fått.
Men det är faktumet att det säljs extratjänster i i princip samtliga salonger som skapar och vidmakthåller ryktet och sätter sina medsystrar i den sitsen. Det säger de till och med själva.

Så länge det finns PM-funktion kommer den att användas för att fiska tips.
Ämnet är låst.

PM efter recension 25 sep 2019 12:20 #3017

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Är det bara jag som upplever att den här diskussionen faktiskt inte kommer någon vart.

jag har alltid varit för fria val och fria konsekvenser, vad en enskild person väljer att göra har inte vi med att göra och är inte upp till oss att försöka kontrollera.

jag är väl medveten om att PM system kan användas på detta sätt, det innebär inte att det uteslutande används för det. PM systemet finns för att man ska kunna skriva utan att behöva lämna ut en mailadress till en annan person om man inte känner sig bekväm med det, oavsett vad för anledning man hade att skriva. poängen är att sverigemarknaden ser ut som den gör och det gör att även seriösa människor känner sig olustiga och inte vill bli utpekade som en i mängden.

men eftersom tjänsten tillhandahålles utan tillsyn eller insyn så kan vi bara spekulera i vad som skrivs där.
Det handlar alltså om frihet under ansvar. Vi är alla ansvariga för våra egna handlingar och konsekvenserna därav.

att det finns andra forum på internet som frekvent diskuterar utbud och tillgänglighet av kriminella möjligheter är väl tillräckligt och de som har en dragning för sådant får mer än gärna använda de tjänsterna.

får man ett PM här som man inte gillar kan man välja att ignorera det. Anser man det väldigt stötande kan man anmäla det till oss så följer vi upp det.
Massage is serious business
Ämnet är låst.

PM efter recension 25 sep 2019 14:06 #3018

Exakt.
Mitt resonemang försöker besvara TS upprörda påstående. Det är ett faktum som han inte kommer undan och enda valmöjligheten är att ignorera dessa PM, varken han eller ni kan stoppa dem.
(Finner det märkligt att han blir PM-bombad och aldrig jag? Beror det kanske på hur man utformar recensionen?)
Ämnet är låst.

PM efter recension 25 sep 2019 14:42 #3019

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Av nån anledning blir aldrig jag pm bombad heller B)
Massage is serious business
Ämnet är låst.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons