Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Lönsamhet??

Lönsamhet?? 21 jul 2019 12:16 #2951

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
Hur får ni lönsamhet i verksamheten?

400 kronor i timmen och lätt att få tid direkt / om någon timme.
Ok på vissa ställen har de rum / skynken och plats för 5 - 6 massöser och kan anordna att ex. par masseras samtidigt, tja konkurensfördel kanske för att få fler..

Men Moms, löner, försäkringar, el, lokalhyra, viss marknadsföring (men mest typ här, facebook, mun till mun) och många andra kostnader..

Anstränger du dig lite så kan du ex. utöka sortimentet med ex. Thai / örtmassage 2 timmar 900 kronor, heta stenar, dra in bubbelpool och bastu i kombination av massage (nya investeringar och kanske lån)..

Går nog inte att få arbetstillstånd genom att anställa Thaimassös och dessutom löne och anordnarbidrag på ca. 120% av lönekostnaden (vissa näringsidkare får det), fas 3 är nerlagt (5.000 kronor netto istället för lön så de fick jobba)..

Får det själv inte att gå ihop, skulle jag se papprena (som deras revisor har att jobba med skulle jag nog tappa håret, dessa siffor, varför driver de det)?
Är en plats om Asien med fokus på Thailand

www.facebook.com/groups/255343778255489/
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Lönsamhet?? 21 jul 2019 22:20 #2952

• Farangba Profilbild
  • Farangba
  • Nybörjare
Ehhhh.. Jag tror det finns en elefant i rummet.... :laugh:

Lönsamhet?? 22 jul 2019 01:33 #2953

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Detta ämnet är genomdiskuterat så många gånger på Forumen - det är bara att söka fram dem. Administrator är bättre företagare än jag, så jag passar på att skriva mer i den frågan.

Vad medlem Farangba syftar på kan jag bara gissa mig till.

När det gäller Thaimassage i Sverige finns det nog fler elefanter i rummet än i den lilla barngåtan mina syskonbarnbarn plågar mig med (översatt till Svenska):

"Lille, vet du hur man jagar en blå elefant?"
"???"
"Man skjuter den med en blå elefantbössa"
"Aha" kommer det då från undertecknad. Då kommer nådastöten:
"Vet du hur man jagar en rosa elefant?"
Svaret är ju uppenbarligen inte så enkelt, så jag ser ut som förut: "???"
"Fattar du inte det, Lille!! Man klämmer den om snabeln tills den blir blå, sedan skjuter man den med en blå elefantbössa"

Ridå! Den gamle stoddern vacklar ut i köket och ber sin syster om en "Trippel Whisky"...

Denna lilla historia är "Et vink med en vognstang" som det heter där jag firar ferie p.t

Lille

Lönsamhet?? 15 aug 2019 01:18 #2980

Eftersom så gott som alla fuskar med tiderna så blir den verkliga intäkten betydligt högre.

Lönsamhet?? 02 sep 2019 19:41 #3000

• Nallen67 Profilbild
  • Nallen67
  • Nybörjare
De flesta massöserna får allt ifrån 100 -240 minus skatt kr av "ägarinnan" per masssage resten av 400-500 kr hamnar hos ägarinnan.
hörsägen från en massös som jag brukar gå hos

de tjenar inga stora slantar :ohmy:

Lönsamhet?? 06 okt 2019 19:39 #3031

• Gizmo Profilbild
  • Gizmo
  • Nybörjare
Jag gjorde en kort stund bokföring till två Thai tjejer. De hade F-skatt plus moms reg. De fakturerade ägaren 120kr plus moms. Jag försökte förklara till de att det går inte ekonomiskt ihop. Men ägaren ville inte ändra sig. Så jag avslutade deras bokföring efter 3 månader.
120 - soc kostnader och skatt ... Ruttet
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons