Ed_snow01 skrev:
Skrev för några veckor sedan ett omdöme om en välkänd salong där jag var kritisk till leveransen.
Jag hade besökt salongen flera gånger tidigare och känner till den väl. Tidigare har jag inte haft något att anmärka men den här gången blev jag tyvärr inte nöjd och uttryckte det i mitt omdöme.
Jag ville ge ett ärligt omdöme om min upplevelse. Det är trots allt det recensionsdelen i TM- guiden handlar om.
Efter bara några dagar så gör jag en intressant observation. Det dyker upp några nya omdömen om salongen vars syfte enligt mig endast är att försvara salongen och försvaga mitt omdöme. Recensenterna försöker övertrumfa varandra med superlativ om hur fantastiks salongen är.
Personligen tycker jag det är skrattretande och undrar vilka dessa vita riddare är som kommer till salongens undsättning så snart rykte och betyg är i fara. Jag antar att det finns intressenter med relation till salongen som gör att de rycker ut så snart verkligheten inte passar. Vilka dessa är kan man bara gissa.
För min del så kommer jag fortsätta att skriva omdömen baserat på mina egna upplevelser även om det ibland inte passar alla. Vissa får nog inse att även solen har fläckar och att välrenommerade salonger ibland inte levererar.
Vill inte koppla detta inlägg till salongen utan snarare kring fenomenet, därav att jag skapade nytt login för denna post.
Sen finns det ju en del salonger som byter namn enbart för att dom svärtat ned sitt rykte. Tänker främst på en salong i västra delen av Sthlm, i närheten av en stor kedja med biltillbehör som tema. Men listan kan göras lång, av salonger och användare som går in och försöker rädda upp ansiktet för salongen. Så tycker du ska fortsätta med din stil, det oavsett vad andra tycker.