Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Engångsunderkläder

Engångsunderkläder 22 maj 2012 19:50 #629

• er.tg Profilbild
  • er.tg
  • Nybörjare
Hej,

När jag varit på liknande thaimassage utomlands har massagesalongerna ibland erbjudit en slags engångsunderkläder.

Jag föredrar att inte ha minna underkläder på mig och är hellre hel naken under oljemassagen. Men ibland blir jag lite fundersam på hygienen i salongen.

Så jag har en del funderingar och frågor jag gärna vill ha er åsikt på.

* Känner ni till någon thaimassagesalong, främst i mer centrala Stockholm, där de erbjuder engångsunderkläder?
* Vad är er uppfattning om hur ofta filten man ligger på byts ut? Är det vanligt att någon annan legat naken på exakt samma tyg? Och hur lätt skulle då eventuella könssjukdommar kunna spridas?
* Hur brukar ni göra? Ser ni till att lägga en ren handduk under de privata delarna där ni ligger? Eller litar ni på att det är nybytta lakan?
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Sv:Engångsunderkläder 22 maj 2012 20:50 #630

• stickan Profilbild
  • stickan
  • Nybörjare
Har aldrig hört talas om någon som fått engångskläder i Sverige. På de flesta ställen jag besökt är det väldigt fräscht men på några har man funderat på hur många som legat där brukar också vara naken om man inte blir tillsagd att ha kalsongerna på. Brukar inte lägga dit någon handduk utan lägger den över rumpan istället.

Sv:Engångsunderkläder 31 maj 2012 18:01 #638

• Anders_Narke Profilbild
  • Anders_Narke
Tja förstår inte det där med naken..

Ok mig spelar det ingen roll om jag har kallingar på mig eller ej, men massagen är väl till för att mjuka upp lederna och inte tvärtom och därför masseras väl hela kroppen utan just en liten del av den, för du vill väl inte att kroppen ska bli hård och stel?

Sv:Engångsunderkläder 03 jun 2012 11:10 #651

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
* Känner ni till någon thaimassagesalong, främst i mer centrala Stockholm, där de erbjuder engångsunderkläder?
nej, har aldrig sett detta i sverige
* Vad är er uppfattning om hur ofta filten man ligger på byts ut? Är det vanligt att någon annan legat naken på exakt samma tyg?
det är nog inte helt omöjligt på vissa ställen.
om stället du går till känns ofräscht, påpeka det för dem och att du vill att de byter ut det. alternativt gå till ett annat ställe.

Och hur lätt skulle då eventuella könssjukdommar kunna spridas?
inte alls, om vi bryter ner ordet könssjukdomar, alla är virus, de flesta virus kan inte leva utanför kroppen särskilt länge, undantaget är Hepatit C som inte är en könssjukdom utan en blodsmitta. och vårtvirus som kan leva lite längre.

skulle handduken jag lägger mig på vara nedsmetad med färskt blod eller andra kroppsvätskor skulle jag nog gå därifrån :)

i övrigt så är det nog större chans att du blir påkörd av en bil medan du sitter på ett flygplan som träffats av blixten än att du får könssjukdomar av att ligga på en plats som nån annan legat på.
* Hur brukar ni göra? Ser ni till att lägga en ren handduk under de privata delarna där ni ligger? Eller litar ni på att det är nybytta lakan?
jag slänger mig ner där utan några som helst tankar.
Massage is serious business

Sv:Engångsunderkläder 03 jun 2012 11:13 #653

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
engångsunderkläder har jag bara varit med om i Japan!
Massage is serious business
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons