Oftast är massagen 50 min (ibland 40 men då står det), de 10 min som saknas är nog till för att kunden ska i lugn och ro ska kunna klä på sig när den är färdig och exempelvis betala och kanske småprata lite med den som tar hand om kassa / bokningar innan vedebörande i lugn och ro lämnar massagekliniken i lugn och ro nöjd.
Även för att massören ska kunna förbereda för nästa kund..
Tar man däremot "2 timmars" brukar det vara 1 timma och 50 minuter (endel skriver det, andra kanska glömmer bort detta)..
När det gäller skönhetsbetyg brukar jag vara rättvis (allt från 1:or, ja då har massagen avbrutits, massören oförskämd, otroligt trångt och obehagligt, ok bara 1 ställe har fått det. Jag har också gett 2, 3, 4 och givetvis 5:or. Men vid 5:or har det varit exemplariskt. Rent, stora ytor, trevlig massös, bra stämning, gedigen bra massage av en massös som kan varenda ben i kroppen och vet hur de löser upp muskelknutarna)..
2:or brukar vara. Dålig massage, kom tillbaka om något år när de lärt sig yrket och testa igen..
3:or.. Ok. Men förbättring krävs (massage, attityd, stämning, lokal (bl.a. utrymma), etc...
4:or.. Mycket bra..
Kom gärna hit så får ni en mycket bra massage som är lite bättre än det vanliga och bättre service..
Så tänker jag..
(Möjligt att en söt charmig ung kvinna som masserat fått högre betyget om det vägt mellan 2 betyg, osäker, men tror inte det)..