Mangan skrev:
Ok får skriva om allt då (försvann)..
ja tyvärr har webbplatsen en timeout.. det brukar de flesta webbplatser ha. markera din text och spara den innan du klickar på skicka om du vet att du suttit lång tid och skrivit.
alternativt skriv en lång text i "anteckningar" på datorn eller något och kopiera sen in texten.
samma sak har hänt mig flera gånger på otaliga forum osv.
alltid lika irriterande
Gillar Indisk mat (blir kanske 1 - 2 gånger / månad) och tar då lokal öl till det... (rätt ok)..
jag tycker det är både ovanligt och svårt att hitta indisk öl i sverige. de flesta indiska matställen jag varit på serverar inte indisk öl. därför jag blev lite förvånad.
om det är "india pale ale" som du druckit är den inte från indien utan från England.
om det är "Cobra" du druckit är den inte heller indisk, utan görs i Sverige av Åbro.
så då har du antingen druckit kingfisher eller chakra beer typ.
Vietnamesisk mat har jag testat hemlagat (kvinnan i familjen är bra på att laga mat), tja även på att passa barn och städa..

och eftersom de kommer från norra vietnam är maten väldigt snarlik södra kina. (hongkong nivå, dvs inte super spicy)
Thai har jag aldrig testat (men kan ju prova på det).
återigen, varför har du aldrig prövat thaimat?
du kanske ska pröva att äta maten från ett land du funderar att flytta till permanent. INNAN du ens överväger att flytta.
jag rekommenderar dig att testa tom ka gai soppa.
och efter det tar prövar du nån thai curry, själv gillar jag panaeng curry.. men pröva röd curry för sakens skull.
om de frågar mild eller stark, säg att du vill ha den som den serveras i thailand så du får en uppfattning om hur maten är där.
beställ även ett glas mjölk eller yoghurt till det (så du kan neutralisera smärtan i munnen och lugna ner magen)
Kina är gott (tja de flesta Svenskar har nog testat).
mjo, ja, men... har du ätit bedövade levande räkor i alkohol, grishjärna i hotpot och manetsoppa i Nanjiang?
eller har du ätit 4 små rätter med friterad banan och glass på en kinabuffet i sverige.
det är inte riktigt samma sak.
Trodde all slags Asiatisk mat fanns i Thailand till Schyssta priser, men även Italiensk och från Usa..
gud nej.. sushi är hiso food i thailand och svindyrt. en god biff svindyrt, pizza och shit som typ pizza hut, svindyrt. (normalpriser för en svensk)
Funderar på Thailand (varmt klimat, fattigt land (borde vara billigt att leva i)..
Verkar vara vänlig / trevlig attityd, även lite nyfiken på buddismen (kanske därför folket verkar vara avslappade och trevliga)..
finns många varma länder som inte är lika långt bort eller U-land.
Florida i USA är varmt också, och USA är sjukt mycket billigare än Sverige.
jag har upptäckt att folk är generellt mer avslappnade i varma länder, tydligen blir man jävligt upptight av -20C.
Indonesien - tja facebookvänner (vi gillar Inter (Milano / Italien) och nästan allt vi pratar om kretsar om detta (Erik Tyr, finansman från landet äger numera Inter, själv har jag gillat laget längre än så)..
Även musliskt land och kvinnorna är trogna folket och religonen (även om jag skulle konvertera), fast kvinnor är tydligen ok..
ok då har vi ju i princip sorterat bort indonesien, håller med dig där till viss del.
men att påstå att du inte skulle kunna få tag på en tjej i indonesien för att de är muslimer utan att själv konvertera till islam... you would be surprised av hur långt du kommer om du viftar med lite pengar.
Vietnamn.
De jag känner kommer från Hai Pong (norra delen av landet), rikt land och de är välbeställda släktingar som de känner. Kinesiska män hämtar ofta kvinnor (pga att kvinnofoster mördas i landet pga enbarnsprinsipen trots att kvinnan har ett högre marknadsvärde i grunden)..
Inte direkt intresserade att gifta sig med västerlänska män, som sagt bra ekonomiskt innan..
Strikt katolskt land.. (fritt från prostitution - direkt eller indirekt) dvs hitta västerlänska män att bli tillsammans med..
(enligt dem).
Tjo.. då ska jag skjuta ner dina illusioner om Vietnam. För den där familjen du känner är antingen väldigt inskränkta i sin egen värld eller tyckte det var kul att lura i dig dumheter.
Vietnam är precis lika fattigt som Thailand, om inte möjligen lite fattigare pga vietnamkriget.
Vietnam är alltså INTE ett rikt land fullt med rika människor. skulle nog vilja påstå att fördelningen är ungefär som thailand, om inte värre.
om landet vore rikt skulle inte kinesiska män kunna hämta vietnamesiska tjejer till kina (kinesiska män hämtar i lika stor omfattning thailändska kvinnor).
vietnam är
INTE ett katolskt land.. var sjutton har du fått de idéerna från?
den största religionen i vietnam är Thanism (en blandning av taoism, konfucianism och vietnamesisk folkreligion) c:a 45%
näst störst är ANTI-religion (ca 30%), dvs de har ingen vedertagen religion över huvudtaget.
tredje största är buddismen @ 16%
kristendomen klockar in på hela 8% i Vietnam, och det är ALL kristendom, inte bara katolicismen.
så vet inte vart du fått dina ideer om att vietnam är ett katolskt land. för det är det inte.
måhända är dina rika vietnamesvänner katoliker, men det gör inte resten av landet till katoliker.
Ingen prostitution i Vietnam? (om nu det är viktigt att det ska finnas)
gå in på närmaste barbershop i vietnam så får du en haircut with a blowjob om du vill ha.
Vietnam har nog lika stor prostitutionsverksamhet som det finns i thailand och alla andra U-länder.
Och det finns gott om tjejer i vietnam som inte vill annat än fly från sin fattiga misär och bli ihop med en "rik" västerlänning.
Indien..
Intressant land, men troligen svårt att lära sig förstå sig på folket (språket är alltid ett hinder till en början, men andra problem, med olika klaner, osv)
hmmm? du menar att indiska skulle vara ett svårare språk att lära sig än thailändsk eller vietnamesiska?
det finns för övrigt fler Indier som kan engelska än thailändare och vietnameser.
vietnam och thailand har avsevärt annan kultur än sverige också, varför tror du att du skulle bli annorlunda bemött i indien än i dessa länder?
Inte Nordafrika (RIKA länder - dyrt)?
nordafrika... rikt? hahhaha..
menar du typ Libyen, Marocko, Tunisien, Egypten.. förvisso är libyen och tunisien bland de 10 rikaste länderna i afrika, men det säger inte så mycket. det är typ 5% av befolkningen som är rika, resten lever i misär.
Kanske tänkte du på saudiarabien , Qatar, bahrain, UAE och Oman.. de ligger inte i nordafrika utan i mellanöstern.
Men väldigt intresserad av Egyptens kultur och historia..
så åk till egypten på en veckas semester och ta en bild på sfinxen och pyramiderna. men du vill
INTE bo där.
Egypten var fint på 80-talet, men har förvandlats till skit nu.
Kenya..
Intresserad av vilda djur (men att deltaga i en forskningsexpedition förblir en intressant dröm)..
billigt och bra.. Men du kanske skulle börja med en safarisemester i kenya innan du satsar på en forskningsexpedition.
Brazilien.
Andas fotboll genom allting i landet, men dyrt och hög kriminalliet..
där håller jag nog med dig, dyrt och hög kriminalitet. då kan du lika gärna åka till mexiko, lika hög kriminalitet och snäppet billigare
Rest, tja inte utanför Europa..
S.t. Petersburg, Paris, London och Rom (gillar då S.t. Petersburg (dyrt) och Rom (även det dyrt)..
Rom har överdrivna turistpriser, även london, paris och dessa städer är dyra.
men du ska se att kostnader och priser sjunker rätt kraftigt om man inte bort mitt på eiffeltornet.
franska rivieran är dyrt också.
Kommer både tradionell thaimassage (som jag gillar mest pga hårda muskelknutar) och oljemassagen (som påminner om "västerlänsk" massage?
oljemassage går i princip att få vart som helst i världen.