Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bättre sökning på öppettiderna

Bättre sökning på öppettiderna 25 mar 2018 15:04 #2480

• Lohm Profilbild
  • Lohm
  • Nybörjare
Tycker det borde vara lättare att söka på salongers öppettider, dvs oberoende av när de öppnar eller stänger.

Idag saknas möjligheten att enkelt kunna se vilka salonger som har öppet exempelvis kl 19, alltså oavsett när de öppnar eller om de stänger kl 20 eller 21 osv.

Önskar någon hitta en massage som har öppet på kl 10.00 spelar det mindre roll när stället stänger eller om de öppnade redan kl 09.00 osv.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Bättre sökning på öppettiderna 25 mar 2018 17:36 #2482

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Lohm skrev:
Tycker det borde vara lättare att söka på salongers öppettider, dvs oberoende av när de öppnar eller stänger.

Idag saknas möjligheten att enkelt kunna se vilka salonger som har öppet exempelvis kl 19, alltså oavsett när de öppnar eller om de stänger kl 20 eller 21 osv.

Önskar någon hitta en massage som har öppet på kl 10.00 spelar det mindre roll när stället stänger eller om de öppnade redan kl 09.00 osv.

Vi är medvetna om begränsningen, som systemet för öppettider är uppbyggt idag så går det inte att göra en intervallsökning som du efterfrågar, eftersom det är bara två separata siffror 9 och 20, inte ett intervall mellan 9 till 20.
Vi håller med om att det vore ett mycket bättre sätt att söka på öppettider, då skulle man även kunna ha "öppet nu" som förfrågning.
Det är något vi håller på att se över.
Massage is serious business

Bättre sökning på öppettiderna 15 feb 2020 06:41 #3261

• Rawberg Profilbild
  • Rawberg
  • Nybörjare
Om jag har förstått korrekt....så finns alltså möjligheten att salongansvarige anger en start tid samt en stopptid som indikerar "öppna tider"?!

i en väldigt enkel värld (min egen naiva...?) skulle det kunna se ut så här inom programeringsdragen - typ definera uppställning för att skapa en lämplig iteration - en vanlig loop för att få önskat svar:
'fråga' = det värde som kund knappar in.
'öppnar' resp 'stänger' = är den tid då salong öppnar resp stänger.

Om 'fråga' är mindre än 'öppnar', så blir svaret stängt
Om 'fråga' är lika med eller större än 'öppnar', så blir svaret öppet
Om 'fråga' är mindre än 'stänger',så blir svaret öppet
Om 'fråga' är lika med eller större än 'stänger' så blir svaret stängt

Jag har ingen som helst aning vad ni använder för system - men det är underligt att det tar så lång tid att få till en sådan sökfunktion.
  • Sida:
  • 1

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons