Mangan skrev:
Ok..
Tack för svaren..
Kom kanske in på lite fel ställen (frågorna)..
Vet inte jag ska fortsätta på tråden (blir kanske fel), men vissa salonger påstår att det är en mycket lång utbildning och de lär sig sjukvård i den också..
Kan kanske vara att de läser först sjukvård och sen massage, men de påstår att det ingår i utbildningen (ställen i Karlstad - Värmland)..
Stunt samma och tack för svaren..
Intressant med de nya symbolerna..
(Ps.
Ber om ursäkt att frågorna hamnade i fel tråd)..
Jag har inga större problem med OT frågor som dyker upp.
att thaitjejer ibland snackar skit och sprutar ur sig osanningar är ju ingen nyhet.
den myndighetsgodkända utbildningen för thaimassage är på 300 timmar., med 6h om dagen blir det 50 dagar max.
man kan även gå separata kurser inom ämnet tills att man når upp till myndighetskravet.
några fleråriga thaimassageutbildningar existerar helt enkelt inte.
och det finns garanterat inga fleråriga diplom från wat po.
sen får de påstå hur mycket de vill, men det blir inte mer sant för det.
det finns ju förstås ingen begränsning i hur många olika utbildningar en person kan gå, nån kan ju först ha utbildat sig till läkare och sen valt att gå 300h thaimassagekurs, då har ju personen ifråga en flerårig läkarutbildning plus thaimassageutbildning.
Men jag har otroligt svårt att se att nån som har en läkarutbildning i thailand skulle flytta till sverige och massera kunder för 50 kronor kunden.
arbetsförmedlingen brukar annars skicka iväg en del thaikvinnor på undersköterskeutbildning i syfte att försöka ge dem en chans att få ett jobb. kanske det de menar?
men det vore som sagt inte första gången en osanning slapp ur en thailändare. du bör nog ta det mesta de säger med en nypa salt.