Yggdrasil skrev:
Hej
Kanske jag skulle ställt frågan direkt till adm eller dylikt men är nyfiken på vad andra tycker också.
Min fundering gäller framförallt recensioner som gjorts över salonger som bytt ägare kanske både en och flera gånger. Vore det inte mer fair play att någon (salong eller webbansvarig) på något sätt kunde ta bort eller markera att det är gamla "betyg".
Man behöver ju inte ta bort något om det uppenbart är samma regim så klart, även om man kan undra om det som sades för flera år sen fortfarande gäller

.
Ah.. det var väl vad jag funderade över just nu.
Salonger som bytt ägare där vi vet om det skapas en ny annons för den nya salongen, gamla recensioner förs inte över. även i den mån när samma ägare flyttar till ett helt nytt ställe så tar vi bort gamla recensioner eftersom vi inte anser att det återspeglar den nya situationen. (ny lokal och kanske nya medarbetare blir ju i princip en ny salong)
nu händer det emellanåt att vissa ägare/salonger smygflyttar och därmed bara byter adressen i sin annons, något vi alltså då får svårt att kontrollera.
gällande bäst före datum, kör vi utrensningar av gamla recensioner emellanåt men vi har ingen bestämd policy för det. kanske dags att ta bort över 2 år gamla saker igen.