Roger skrev:
Jag vänder mig till läsarna. Jag ogillar att några, oavsett anledning, skriver helt falska påståenden och skriver upp salonger med upprepade femmor.
Det är klart att det inte är bra om folk kommer med falska påstående, och absolut inte om det skriver upp en salongs betyg. Du påstår däremot rätt grundlöst att det folk skriver i recensionerna för den salongen vi diskuterar faktiskt ljuger.
Vi rekommenderar alltid våra besökare att ta recensioner med en nypa salt, om det låter för bra för att vara sant är det oftast det.
Någon hyllar en massös som inte ens jobbar på salongen,
här hänger jag inte riktigt med, du kommer med ett påstående som jag inte hittar grunden till, vilken massös är det folk hyllar som inte jobbar där? (en av tjejerna har kallat sig själv efter mer än ett namn, jag kan alltså inte se att de namnen som beskrivs i recensionerna åberopar någon som inte jobbar där)
Dessutom är det ju en som skriver en negativ recension med informationen om att det är 5 som jobbar på salongen vilket salongen själva säger inte stämmer. är inte det också vilseledande information? Det verkar finnas många självutnämnda experter som vet bäst.
någon annan påstår att de fått kroppen fixad.
Här klyver du hårstrån. att ha upplevelsen "fick kroppen fixad" är ju högst subjektiv och är en tillåten upplevelse. det i sig betyder inte att personen ljuger. om du har lite ont i ryggen och går på massage och känner dig bättre efteråt upplever du kanske att ryggen blev bättre, oavsett om massagen var medicinsk/terapeutisk eller avslappningsmassage. och om du då skriver det så är det väl ändå en sanning? oavsett hur du uppfattar den.
Att det är osant är ju inget salongen bestrider, det är felaktigt och vilseledande för den som läser recensionerna och beger sig dit i ogjort väder.
varför skulle salongen bestrida en kunds subjektiva upplevelse?
Det är också ingen bra förutsättning att tro att de som recenserar ens vet skillnaden mellan terapeutisk massage och icke-terapeutisk massage, en del kanske upplever att det de fick var terapeutisk massage och därmed skriver det i sin recension. inte för att någon sagt att det var det de fick, utan för att de själva tyckte det var så.
Det är inget bra om folk känner sig vilseledda, men man ska inte heller göra misstaget att tro att de som recenserar faktiskt vet vad de pratar om.
Recensioner är såklart subjektiva. Vissa gillar avslappningsmassage, då är det ju bra om man anger det i recensionen.
Håller med, en del som recenserar är väldigt diffusa och ospecifika. det är dock svårt att kräva att folk ska skriva på ett visst sätt.
Salongen uppger att man kan boka thaimassage, det är också felaktigt. Det är något att ta med salongen om intresse finns,
Vi kan ta upp det med dem, om de inte har thaimassage som tjänst ska de inte ha prissättning för det.
det gör det inte hos mig. Jag är helt klar med att jag går till en salong jag anser har bättre massage, dusch och ett pris motsvarande det man får.
Som är ditt fria val, det är ju också det du har skrivit i din recension.
det låter dock som att du har hakat upp dig väldigt mycket på vad folk har skrivit i sina recensioner. Det är tråkigt att du inte fick den upplevelse du verkar ha letat efter och inte tyckte det var värt pengarna, men större än så är det väl ändå inte?
Jag kan hålla med om att det har varit en strid ström av hyperboliska superlativ i recensionera som har känts överdrivna, men samtidigt kom det flera som skrev att de inte delade uppfattningen, så det verkar ju vara en ketchupeffekt åt båda hållen om du frågar mig.
Samtidigt är det svårt att ifrågasätta folks subjektiva upplevelse, kanske dessa personer faktiskt upplever servicen som utmärkt och är genuint lyriska över den? Och därmed även vill försvara upplevelsen när det kommer någon och säger att de tycker annorlunda.