Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Svara på svar från salong

Svara på svar från salong 18 nov 2016 22:52 #2033

• Roger Profilbild
  • Roger
  • Nybörjare
Ingen skugga över salongen som sagt. Mycket bra att de tar sig tid att besvara kunder och ta till sig kritiken. De har själva uppdaterat informationen om salongen. Väldigt rakt och tydligt. Det borde fler salonger ta efter.

Tina uppfattade det som att jag menade att de skrev vissa recensioner själva, det gjorde jag inte. Även om det förekommer att salonger gör det. Det var en av sakerna jag gärna förtydligat för henne och andra i just den tråden.

Om det har jobbat någon Jennie/Jenny där ber jag om ursäkt. Jag har inte sett det på deras hemsida i alla fall och där listar de ju dem som jobbar.

Det står att Tina hittar orsaker till smärta och problem och tar sig an dem på bästa vis i en recension, med otrolig kraft och precision dessutom. I en annan uttryckligen att man får terapeutisk massage. I ytterligare en att hon löser de hårdaste muskelknutorna i en hårdtränad kropp. Det är inte subjektiva omdömen i min bok eller så var det bara på mig hon inte lyckades med något av ovanstående.

Det är den typen av utlåtanden som gör att man åker till fel salong. Åker man på tillräckligt många bommar blir man lite putt i slutändan. På recensenterna, inte salongerna.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Svara på svar från salong 19 nov 2016 09:25 #2034

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Låter som att du litar på att andra recensenter vet vad de pratar om alldeles för mycket. De flesta som besöker massageställen är nog inte professionella massagerecensenter.

Ingen här hos oss har prövat salongens massage så jag kan inte uttala mig om hur den är.

Men att en person upplevde att dennes muskelknutar löstes upp, så ligger det inte i din rätt att påstå att personen ljuger, även om inte du hade den upplevelsen.

Och som jag skrev tidigare, även om en recensent har uttryckligen skrivit att det är terapeutisk massage så är det ju precis det, bara en åsikt, eftersom du inte vet något om personen så kan du inte anta att personen är kvalificerad att ens göra den bedömningen, men det är ju det du gör.

Jag måste dra en anekdot här för den passar bra in på hur olika folk upplever saker, jag och en polare gick på en pizzeria i en annan stad när vi var där för några månader sen. Det slutade med att vi åt där 3 gånger eftersom polaren tyckte det var den bästa maten han nånsin ätit.
Jag skämtar inte, han var helt lyrisk om hur det var den bästa maten han ätit i hela sitt liv, helt fantastik pizza och det var den bästa pizzan han nånsin ätit. Min upplevelse kan jag säga var inte alls likadan, pizzerian hade "ok" mat, ett sånt där dime a dozen ställen som jag hellre vill glömma än återkomma till, priset var ok, och maten var precis ätbar.
Nu kommer vi till det intressanta, vi var båda där samtidigt, hur kunde vi ha så vitt olika upplevelser av samma händelse?
Vi måste förmoda att antingen har jag haft en mängd mycket bättre matupplevelser än honom, är mer kräsen, eller något annat. eller så saknar han väldigt mycket upplevelser eller har bara haft väldigt dåliga upplevelser.
Det kan också vara så att han var väldigt upprymd för att vi var i den stan för att göra en sak han väldigt länge velat göra så han var över lag på väldigt bra humör (allmänt lyrisk), medan jag var i ett normalt tillstånd.
I relation till det har vi alltså haft två väldigt olika upplevelser av exakt samma händelse.

Men problemet kvarstår att när man recenserar bör man recensera sitt besök och sin upplevelse, inte andra recensenter, deras upplevelser, deras kommentarer, eller din upplevelse i relation till andras upplevelse.
Tyvärr ser vi alldeles för ofta folk som sitter och recenserar andras besök på salongen mer än sitt eget.

Jag kan förstå att man blir upprörd om man åker på en massa bommar.. men det låter som att du måste lära dig läsa mellan raderna, eftersom du verkar lita alldeles för mycket på det folk skriver i recensionerna, som att det skulle vara någon universell sanning de skriver.
Annars fortsätter du nog bara bli besviken i framtiden.
Massage is serious business
Senast redigerad: 19 nov 2016 09:38 av Administratör.
Följande användare (n) sa tack: EM

Svara på svar från salong 19 nov 2016 15:29 #2035

• Roger Profilbild
  • Roger
  • Nybörjare
Absolut. Klart man läser mellan raderna, men vissa saker är inte lika subjektiva som andra.

För mig kommer inte thaimassage bli detsamma som avslappnande oljemassage till exempel. Precis som ni gör skillnad på i alla sektioner på sajten.

Din polare kan definitivt ha en annan upplevelse, jag har aldrig påstått något annat. Men om han påstår att det beror på ingredienser som inte finns på pizzan eller att den de facto är en hamburgare håller inte resonemanget.

All cred till salongen, som sagt, som förtydligat sin annons och tagit sig tid att besvara kunderna. Värt många stjärnor i min bok.

Tack för ditt engagemang också Admin.

Svara på svar från salong 19 nov 2016 15:54 #2036

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
Roger skrev:
Absolut. Klart man läser mellan raderna, men vissa saker är inte lika subjektiva som andra.
Håller med om att alla saker är inte subjektiva, och att när man slänger sig med vissa begrepp bör man veta vad de står för
För mig kommer inte thaimassage bli detsamma som avslappnande oljemassage till exempel. Precis som ni gör skillnad på i alla sektioner på sajten.
Vi har varit i kontakt med salongen, de hävdar fast och bestämt att de även tillhandahåller thaimassage, det påståendet får stå för dem.
Din polare kan definitivt ha en annan upplevelse, jag har aldrig påstått något annat. Men om han påstår att det beror på ingredienser som inte finns på pizzan eller att den de facto är en hamburgare håller inte resonemanget.
Du har en poäng, men du förutsätter i påståendet att min polare vet skillnaden mellan en hamburgare och en pizza, eller att han vet vad alla ingredienserna är, han kanske själv är övertygad om att det är oxfile på en capricciosa trots att han inte har en aning om vad han talar om, för det så ljuger han ju inte.
Nu är det kanske inte så vanligt att man inte känner till skillnaden mellan en hamburgare och pizza.
Det är rätt vanligt att folk slänger sig med begrepp de faktiskt inte vet vad de betyder..
All cred till salongen, som sagt, som förtydligat sin annons och tagit sig tid att besvara kunderna. Värt många stjärnor i min bok.

Tack för ditt engagemang också Admin.

Vi tog itu med det för att det behövde klarifieras, det är lätt att det blir drama som spiller över i onödan, och i det här fallet upplever jag att salongen inte gjort något direkt för att förtjäna det (annat än att kanske vara lite dyra).
De negativa saker som folk nämnt håller jag med om, och det är konstigt att inte ens den positivaste recensionen tycker att det är sämre att dusch inte finns oeller att det finns ett rum som är väldigt litet, även i den mest positiva recensionen så måste något ha varit mindre bra.
Och de positiva recensionerna har tagit i lite väl mycket.

Svara på svar från salong 20 nov 2016 01:27 #2037

Hej
Detta kan vara personligt svar till moderator och behöver inte läggas in i fora om så inte önskas.
Instämmer i huvudsak med moderators slutsats,men vill påpeka att uppgiften om 5 massöser på 2 Queens kom från massösen själv på min fråga.
Verkade trovärdigt då jag vid 2 tillfällen träffade olika massöser, men ingen av de sk drottningarna. Då är vi redan uppe i fyra. Mitt intryck av Tinas svar till mig (...of all the girls working here...)var att de faktiskt var flera stycken som jobbar där, men bara 2 i taget. De ger alltså sken med hjälp av haussade recensioner att man skall få massage av dessa 2 superdamer men får likväl massage av mindre van och mindre socialt kompetent ersättare. Intrycket av hennes svar var också att det slarv med flera punkter i en en normal grundservice jag uppfattade kan ha varit mer eller mindre norm där och inte en olycklig tillfällighet. Någon självutnämnd expert är jag alltså inte utan redovisar neutralt det jag upplevt , bra eller dåligt vilket nog framgår av mina andra recensioner.
Det finns ett flertal salonger som får höga och jämna betyg helt utan dessa överdrivna hyperboler. Det är inte så svårt att förstå mekanismerna bakom dessa överdrifter och som moderator kunde du kanske se till att tex en salong utan dusch inte skulle kunna få en femma öht.

Svara på svar från salong 20 nov 2016 10:05 #2038

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
Jolly Jumper skrev:
Hej
Detta kan vara personligt svar till moderator och behöver inte läggas in i fora om så inte önskas.
Instämmer i huvudsak med moderators slutsats,men vill påpeka att uppgiften om 5 massöser på 2 Queens kom från massösen själv på min fråga.
Det är inte den informationen jag har tagit del av men jag vet som sagt inte vad du pratat om med salongen.
vi är hyfsat transparenta så har inga problem med att låta detta vara publikt.
Verkade trovärdigt då jag vid 2 tillfällen träffade olika massöser, men ingen av de sk drottningarna. Då är vi redan uppe i fyra. Mitt intryck av Tinas svar till mig (...of all the girls working here...)var att de faktiskt var flera stycken som jobbar där, men bara 2 i taget. De ger alltså sken med hjälp av haussade recensioner att man skall få massage av dessa 2 superdamer men får likväl massage av mindre van och mindre socialt kompetent ersättare.
Återigen inget som jag tagit del av i informationsväg, Det jag sett är att normalt jobbar samma två tjejer där, men det är ju rätt logiskt att de tar in ersättare om nån är ledig.
Så rent tekniskt sett kan det ju vara olika ersättare varje gång som tas in, då skulle det kunna vara hur många tjejer som helst som jobbat där vid något tillfälle. Men det är fortfarande 2 ordinarie som driver stället där själva, och som är där majoriteten av tiden. Jag har inte sett någon annan information tillhandahållas, tycker även det verkar som att de utannonserar när de har ersättare på plats, så egentligen ser jag inte problematiken, så det kanske är din egna uppfattning? du är kanske en av de få som lyckats med konsten att få olika ersättare båda gångerna? Vilket iofs låter olyckligt om du gick dit endast för att träffa en av "drottningarna".
Intrycket av hennes svar var också att det slarv med flera punkter i en en normal grundservice jag uppfattade kan ha varit mer eller mindre norm där och inte en olycklig tillfällighet.
var det hennes svar eller intrycket du fick av hennes svar? Jag säger inte emot dig och håller inte med dig här eftersom jag inte vet, det kan mycket väl vara så att de har systematiska brister i sin service.
Någon självutnämnd expert är jag alltså inte utan redovisar neutralt det jag upplevt , bra eller dåligt vilket nog framgår av mina andra recensioner.
Det finns ett flertal salonger som får höga och jämna betyg helt utan dessa överdrivna hyperboler. Det är inte så svårt att förstå mekanismerna bakom dessa överdrifter
Ändock menar du att dina subjektiva upplevelser och antaganden och intryck är på något sätt neutrala? Jag tyckte det såg rätt tydligt ut att dina intryck färgades av din besvikelse.
När blev ett intryck fakta? om hon sagt att det var norm med de brister på de funktioner som du ogillade och att hon sagt att de har 5st massöser så är det fakta.
Om du gör ett antagande baserat på ett intryck av något hon sagt är det inte fakta. men om du presenterar det som fakta när det tydligen inte är vad de sagt, då är det något du bestämt, dvs subjektivt.
Försöker bara reda ut begreppen här. du får självklart tycka annorlunda.

Allt för överdrivna recensioner brukar oftast ha motsatt effekt, alternativt så byggs det upp till en ketchupeffekt av negativa recensioner (som hände här), men det verkar fortfarande vara folk som går på det och som blir lika förvånade varenda gång av att de själva inte hade samma upplevelse, De bör lära sig att ta vissa recensioner med en nypa salt. som jag brukar säga, om det låter för bra för att vara sant är det oftast det.
Då kan man ju försöka vara skeptisk eller försiktigt optimistisk så ens förhoppningar inte grusas.
och som moderator kunde du kanske se till att tex en salong utan dusch inte skulle kunna få en femma öht.
Det skulle nog gå att fixa, men samtidigt så verkar det lite väl kontrollerande och småaktigt, det är ju ändå inte duschen man går till en salong för, och en massagetjänst ska väl inte vara helt avvägande för om de har dusch eller inte.
Klart man kan ha en femstjärnig upplevelse även på en salong som saknar dusch, men frågar du mig personligen skulle jag själv för det mesta inte ge en femstjärnig recension till en salong som saknar dusch, men det är min personliga åsikt. men återigen, det är inte för duschen du går till en massage. därav skulle det vara orimligt att inte låta en salong utan dusch kunna få 5 stjärnor.
Nästa iteration av recensionsfunktionen kommer innefatta delbetyg där man kan sätta betyg på t.ex. lokal, massage, service så att det lättare går att differentiera på vad man tyckte var bra och vad som inte var bra på ett enkelt sätt.
Senast redigerad: 20 nov 2016 10:10 av Administratör.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons