Jolly Jumper skrev:
Hej
Detta kan vara personligt svar till moderator och behöver inte läggas in i fora om så inte önskas.
Instämmer i huvudsak med moderators slutsats,men vill påpeka att uppgiften om 5 massöser på 2 Queens kom från massösen själv på min fråga.
Det är inte den informationen jag har tagit del av men jag vet som sagt inte vad du pratat om med salongen.
vi är hyfsat transparenta så har inga problem med att låta detta vara publikt.
Verkade trovärdigt då jag vid 2 tillfällen träffade olika massöser, men ingen av de sk drottningarna. Då är vi redan uppe i fyra. Mitt intryck av Tinas svar till mig (...of all the girls working here...)var att de faktiskt var flera stycken som jobbar där, men bara 2 i taget. De ger alltså sken med hjälp av haussade recensioner att man skall få massage av dessa 2 superdamer men får likväl massage av mindre van och mindre socialt kompetent ersättare.
Återigen inget som jag tagit del av i informationsväg, Det jag sett är att normalt jobbar samma två tjejer där, men det är ju rätt logiskt att de tar in ersättare om nån är ledig.
Så rent tekniskt sett kan det ju vara olika ersättare varje gång som tas in, då skulle det kunna vara hur många tjejer som helst som jobbat där vid något tillfälle. Men det är fortfarande 2 ordinarie som driver stället där själva, och som är där majoriteten av tiden. Jag har inte sett någon annan information tillhandahållas, tycker även det verkar som att de utannonserar när de har ersättare på plats, så egentligen ser jag inte problematiken, så det kanske är din egna uppfattning? du är kanske en av de få som lyckats med konsten att få olika ersättare båda gångerna? Vilket iofs låter olyckligt om du gick dit endast för att träffa en av "drottningarna".
Intrycket av hennes svar var också att det slarv med flera punkter i en en normal grundservice jag uppfattade kan ha varit mer eller mindre norm där och inte en olycklig tillfällighet.
var det hennes svar eller intrycket du fick av hennes svar? Jag säger inte emot dig och håller inte med dig här eftersom jag inte vet, det kan mycket väl vara så att de har systematiska brister i sin service.
Någon självutnämnd expert är jag alltså inte utan redovisar neutralt det jag upplevt , bra eller dåligt vilket nog framgår av mina andra recensioner.
Det finns ett flertal salonger som får höga och jämna betyg helt utan dessa överdrivna hyperboler. Det är inte så svårt att förstå mekanismerna bakom dessa överdrifter
Ändock menar du att dina subjektiva upplevelser och antaganden och intryck är på något sätt neutrala? Jag tyckte det såg rätt tydligt ut att dina intryck färgades av din besvikelse.
När blev ett intryck fakta? om hon sagt att det var norm med de brister på de funktioner som du ogillade och att hon sagt att de har 5st massöser så är det fakta.
Om du gör ett antagande baserat på ett intryck av något hon sagt är det inte fakta. men om du presenterar det som fakta när det tydligen inte är vad de sagt, då är det något du bestämt, dvs subjektivt.
Försöker bara reda ut begreppen här. du får självklart tycka annorlunda.
Allt för överdrivna recensioner brukar oftast ha motsatt effekt, alternativt så byggs det upp till en ketchupeffekt av negativa recensioner (som hände här), men det verkar fortfarande vara folk som går på det och som blir lika förvånade varenda gång av att de själva inte hade samma upplevelse, De bör lära sig att ta vissa recensioner med en nypa salt. som jag brukar säga, om det låter för bra för att vara sant är det oftast det.
Då kan man ju försöka vara skeptisk eller försiktigt optimistisk så ens förhoppningar inte grusas.
och som moderator kunde du kanske se till att tex en salong utan dusch inte skulle kunna få en femma öht.
Det skulle nog gå att fixa, men samtidigt så verkar det lite väl kontrollerande och småaktigt, det är ju ändå inte duschen man går till en salong för, och en massagetjänst ska väl inte vara helt avvägande för om de har dusch eller inte.
Klart man kan ha en femstjärnig upplevelse även på en salong som saknar dusch, men frågar du mig personligen skulle jag själv för det mesta inte ge en femstjärnig recension till en salong som saknar dusch, men det är min personliga åsikt. men återigen, det är inte för duschen du går till en massage. därav skulle det vara orimligt att inte låta en salong utan dusch kunna få 5 stjärnor.
Nästa iteration av recensionsfunktionen kommer innefatta delbetyg där man kan sätta betyg på t.ex. lokal, massage, service så att det lättare går att differentiera på vad man tyckte var bra och vad som inte var bra på ett enkelt sätt.