Jolly Jumper skrev:
Hej Moderator
TMG och det du skriver är överlag bra,vettigt och nyttigt. Att recensioner inte kan vara annat än per definition subjektiva bedömningar om de inte bygger på rena mätdata är givet. Likaså att om jag skriver att jag har ett intryck av något så betyder det ju att jag reserverar mig för att det inte är en objektiv sanning eller "fakta". Att vara neutral står inte i motsats till att vara subjektiv. Det hade du inte behövt reda ut.Det blir lätt hårklyveri.
Fast nu har du ju uttryckligen påstått t.ex. "Det är tydligen 5 som jobbar här och inte 2." enligt vem? Jag kanske hakar upp mig på formuleringen i onödan men nånstans har du fått siffran 5 ifrån.
Men när jag använde mig av termen självutnämnda experter menade jag faktiskt inte dig, utan förstås personer som slänger sig med begrepp de kanske inte själva förstår, Roger menade att någon använt sig av ordet "terapeutisk" personen som skrev det kanske inte vet skillnaden mellan icke-terapeutisk och terapeutisk massage, men att han upplevde den som terapeutisk enligt vad han tror det är.
Jag menade då att som läsare ska man förutsätta att de som recenserar inte är experter på ämnet och därför ska man kanske inte läsa in så mycket i vad en del skriver.
Men t.ex. Roger verkade ta det som fakta.
Inte heller påpeka att man inte går på thaimassagesalong för att just duscha.
Det var bara ett svar på det du tog upp om att det skulle vara orimligt att utesluta salonger från 5-stjärnor för att de saknar Dusch, i vissa fall kan man inte göra så mycket med lokalen man har, och det vore fel att bli bestraffad för det.
Jag visste att det inte fanns dusch, men erbjöds inte en ren handuk att torka av mig med eller vilket är vanligt; en avtorkning med fuktiga tvättlappar eller dylikt efteråt.
Håller med om att det är bristande, vilket jag förstått berodde på vikarie och något salongen bett om ursäkt för. men helt klart något som gjort din upplevelse mindre bra.
jag har inte ifrågasatt din recension.
Recensionen skrevs inte i en anda av besvikelse, utan för att jag liksom flera andra recensenter bara ville påpeka för andra kunder att det inte vid just dessa besök fanns täckning för begrepp som "himmelskt, paradis, bäst i Stockholm".
har för mig det finns ett citat som lyder "En mans himmel är en annan mans helvete."
jag varken kan, vill eller tänker ifrågasätta ditt besök, det var ju tydligen varken upp till standard för vad salongen själva anser att de levererar eller vad du tycker att du borde fått. jag tycker din recension var saklig och tydlig