Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Dåliga recensioner från långtida kunder

Dåliga recensioner från långtida kunder 10 apr 2016 16:15 #1812

• Leelawadee Profilbild
  • Leelawadee
  • Nybörjare
Omvänt när samma användare skickar in nästan identiska recensioner för samma salong med några veckors mellanrum. Kanske 6-7 stycken på några månader. Det här gör att trovärdigheten för recensionerna minskar, tycker jag.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Dåliga recensioner från långtida kunder 10 apr 2016 20:47 #1813

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Några 6-7 stycken recensioner på några månader finns inte.

Vi tillåter inte spamrecensioner, dvs vi har satt en hård gräns för 1 recension i månaden för samma salong på samma användare som inte tillför något nytt.

vi kan inte hindra folk från att recensera för att vi tycker att de inte borde få skriva, man kan ju undra och tycka personen är konstig som vill spamma samma saker om och om igen, men det är ändå rimligt att tillåta dem göra det en gång i månaden. har man problem med den personens recension kan man ju enkelt ignorera den och läsa de andra istället.

Eftersom du ser att det är samma person som sitter och skriver samma sak så är det ju inget "lurendrejeri" på gång utan personen har ju faktiskt rätt till sin åsikt, även om åsikten är något tradig, repetitiv och tråkig. så jag förstår inte riktigt hur det ger dig mindre förtroende för de övriga recensionerna pga av att den personen uttrycker sig regelbundet. han försöker ju som sagt inte luras genom att låtsas vara olika personer t.ex.

denna post handlar inte om fejkrecensioner, det finns gott om andra poster i de andra delarna av forumet där vi behandlat ämnet falska recensioner och vilket arbete vi gör för att få ner antalet falska recensioner, det stoppas och tas kontinuerligt bort falska recensioner där vi kan bekräfta att det är falska recensioner.

Men då vi inte är nazityskland eller sovjetunionen så måste man ändå få vara oskyldig tills bevisad motsatsen.
Dessutom handlar det alltså om recensioner, inte liv och död.

Det är inte svårare än att ta en del recensioner med en nypa salt. Om något låter för bra för att vara sant är det oftast det.
Massage is serious business
Senast redigerad: 10 apr 2016 21:08 av Administratör.

Dåliga recensioner från långtida kunder 10 apr 2016 21:03 #1814

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
hpen skrev:
Kanske inte riktigt samma problem men besläktat.
Vissa bra salonger får aldrig någon recension medan andra salonger får massor av recensioner.
Ett typexempel är [borttaget av admin] där kunderna närmast mangrant postar en one-liner om hur bra allt är.

om man vet att en salong är bra för att man varit där, sen väljer att ta upp probelemet om att "de är bra men får aldrig några recensioner" fråga dig själv då varför du inte skrivit en recension om den salongen du vet är bra.

angående ditt andra typexempel, att en eller flera recensenter skriver andefattigt eller "one-liners" är inte automatiskt ett exempel på en falsk recension.
Vi kan inte heller ta märka recensioner som "falska" pga att de skrivs på engelska eller på bruten svenska.
Det finns gott om legitima kunder som varken kan svenska ordentligt eller svenska överhuvudtaget.

eftersom du valde att utmåla en enskild salong enbart på din perosnliga spekulation så utdelar jag en varning för detta, eftersom du bara spekulerar är det inte rättvist att måla ut en salong som oärlig eller på annat sätt omoralisk i sina handlingar. eftersom du inte har några bevis för det är det alltså inte rättvist att måla ut dem specifikt.

angående salonger som misstänks fuska så har jag redan beskrivit problematiken i en annan post.
vi arbetar pågående med att ta itu med falska recensioner, både recensioner som försöker skriva upp den egna salongen och recensioner som försöker sänka konkurrenter.
Men eftersom vi inte är Stasi måste vi fortfarande hellre fria än fälla. Oskyldig tills bevisad motsatsen.
Vi har däremot tagit mycket hårdare tag mot fuskare än tidigare.

Vi är väl medvetna om en handfull salonger som misstänks löpande fuska med recensioner, det arbetas kontinuerligt med det.

Dåliga recensioner från långtida kunder 07 jun 2016 20:02 #1857

varje besök är unikt och individuellt; det handlar ju till syvende og sidst om en individs subjektiva upplevelse; om samma person återkommande levererar samma recension på samma salong betyder det antagligen att salongen håller en jämn kvalitet. det kan ju vara en falsk recension, då blir det uppenbart om man själv besöker salongen flera gånger och ens upplevelse inte alls stämmer med recensionen;

för att göra recensioner mer objektiva kunde man ta fram kvalitetskriterier och göra upp en checklista som man bockar av - men riskerar man inte att förlora den spänning som finns i att besöka en salong om man försöker mäta kvaliteten?

Dåliga recensioner från långtida kunder 19 jun 2016 14:26 #1863

• Adolph Profilbild
  • Adolph
Jag håller inte med om att man ska skriva bra recensioner om man får det man förväntar sig. Ens förväntan kommer ju genom att man läst salongens beskrivning av sig själv i kombination med priset för massagen. Om man ska skriva något positivt tycker jag behandlingen ska vara över förväntan. Inte för att man får exakt det man förväntar sig. Jämför med en pizzeria. Jag beställer och får en utmärkt god pizza. Det hade jag förväntat mig. Varför ska jag skriva om det om det hade funnits forum för pizzerior? Men får jag en pizza som bara är hälften så stor än dem man visar på bilderna, eller att den smakar illa och personalen är otrevlig, då finns det alla skäl i världen att skriva av sig sitt missnöje och varna andra för besök. Samma sak med massagesalongerna. Man betalar för 60 minuter och får t.ex. en medioker massage i 40 minuter.

Om man nu besökt en salong många gånger för att den varit bra och helt plötsligt är det dåligt kan man också skriva om det. Just vetskapen hos personalen på salongerna att det kan bli en negativ recension om man inte sköter sig är ju bra i sig. Då aktar de ju sig för att fuska. Så jag tycker att får man inte det man betalar för så finns det all anledning att skriva här på denna i sig utmärkta guide över thaimassagesalonger.

Dåliga recensioner från långtida kunder 19 jun 2016 18:02 #1864

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
i det här fallet om långtida kunder.
om du varit trogen kund hos den här pizzerian i flera år och aldrig nämnt det för någon, sen får du en dålig pizza en gång, så går du ut på alla media du kan och skriver hur pissig denna pizzeria är för att de levererar bara skitpizzor. är det rätt beteende?.
man kanske inte behöver höja något till skyarna, men om man gått på ett ställe i flera år, så måste det ju finnas något som har gjort att du gått där i flera år, du har väl kanske inte fått mer än det du absolut väntade dig, men det är väl bra? men att då aldrig andas ett ord om det förräns man blir missnöjd är ett oärligt falskspel om du frågar mig.
Senast redigerad: 19 jun 2016 18:03 av Administratör.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons