Okej så jag ska ta upp en sak jag observerat under en längre tid, som jag inte sympatiserar med.
emellanåt kommer det in förskräckligt dåliga recensioner om en salong (olika salonger hela tiden) från personer som bestämt hävdar att de varit supernöjd kund hos salongen i flera år.
men så helt plötsligt skriver de en urusel recension om salongen om hur missnöjda de är och hur dålig salongen är.
typ "jag har varit nöjd kund här i xxx år och alltid varit jättenöjda men nu är allt dåligt, det här är dåligt, och det är dåligt, och allt e dåligt"
Men här kommer det finurliga, och varför jag till slut skriver ett inlägg om det.
Personerna ifråga har aldrig skrivit en enda positiv recension om salongen tidigare.
Tänk efter hur orimligt det är egentligen.
Om personen varit supernöjd kund i flera år, men har aldrig bemödat sig att skriva en bra recension för att promota salongen som nån form av hövlighet eftersom man är tacksam för servicen.
Det i sig kanske inte är så konstigt eftersom inte alla vill skriva recensioner, med mera.
Men när man går så långt att registrera en användare bara för att skriva hur missnöjd man är efter att ha varit nöjd kund hos salongen i flera år. Vad säger det om en som person?
Det dög så länge det dög, och när det inte dög längre så hänger man ut salongen som skit som bestraffning, men man har aldrig orkat ge dem beröm när man uppenbarligen var nöjd under en lång tid.
Personligen anser jag detta beteende är uruselt.