Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Konstiga polisinsatser

Konstiga polisinsatser 10 maj 2021 12:48 #4046

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Detta var nytt för mig - men jag har lämnat Stockholm under pandemin, och jag tvivlar på att man har resurser att punktmarkera thaimassagesalonger.

Polisen får göra mycket mer än man kanske tror. Min första tanke är att man gör något liknande som ”Told og Skat” ofta gör i mitt andra hemland. Man frågar artigt, efter att ha legitimerat sig, gäster som lämnar salongen om dom fått eller som minimum blivit erbjudna ett kvitto.

Att intervjua en gäst om vad denne haft för sig på salongen tänjer på på gränserna, och man är i sin fulla rätt att avböja att svara. Det är förvisso tillåtet att höra någon upplysningsvis som det heter, men den processen är omgiven av en hel mängd regler, och inget man gör på gatan utan diskretion eller dokumentation.

Spanande poliser då? Dom är inte så klumpiga att dom kontaktar gästen utanför salongen...

Lille
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Konstiga polisinsatser 11 maj 2021 13:45 #4047

• Adolph Profilbild
  • Adolph
Jag har hört samma sak men för några år sedean. Att man frågar kunden som kommit ut vad för tjänster som man fått inne i salongen. Men jag har för mig att det var i samband med den då nya lagen om certifierade kassaregister. Att det handlade om huruvida det man betalat också gått in i kassaregistret. Samma sak har man gjort med restauranger i samband med lunch. Räknat hur många som gått in och sedan gått ut och därefter kollat vad som blivit instämplat i kassaregistret.

Om det nu är så att man på detta sätt kollar upp om kunden köpt t.ex. sexuella tjänster tycker jag det är för vidrigt. Jag går ofta hos naprapater och massörer för min onda rygg och den värk jag får som sprider sig ned i benen. Tyvärr finns inte alltid tid när problemen blir akuta utom på thaimassagesalonger. En del av dessa är värdelösa men andra kan vara bra och också väldigt bra i vissa fall. Och jag är alltså inte intresserad av något annat än "seriös massage" och jag får inte ens frågan om jag vill ha några extratjänster på de salonger jag besöker.

Konstiga polisinsatser 12 maj 2021 14:31 #4053

• Ulf99 Profilbild
  • Ulf99
  • Nybörjare
Det är inga " konstiga" rykten. Detta har ju rapporterats i såväl DN som SVT rapportinslag.

Man har primärt inriktat sig på hotell och lägenhetssalonger. Men man gjorde även en större insats mot ett stort antal thaisalonger i Sthlms södra förorter. Och då inte för att checka om kvitton erhållits efter besöken. Nej,man har "forskat" efter andra saker som man misstänker att kunderna erhållit. Det rör som c:a 10 salonger som fick påhälsning under förra veckan. Man kan förvänta sig att man under maj månad kommer att fortsätta denna "jakt" i centrala stockholm samt Brommaområdet.

Konstiga polisinsatser 12 maj 2021 21:03 #4056

• Adolph Profilbild
  • Adolph
Åh tusan. Inser att jag måste vara litet naiv! Tack för infon.

Konstiga polisinsatser 13 maj 2021 01:41 #4057

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Intressant. Att söka på SVT.se är inget för folk med svaga nerver, men den enda artikel jag hittar på DN.se är från 2020 och handlar om en salong i city som drevs av hustrun till en polis.

Kan du vara bussig att posta ett par länkar till artiklarna i DN?

Lille

Konstiga polisinsatser 13 maj 2021 01:47 #4058

• Lillemand Profilbild
  • Lillemand
Adolph, du är inte ensam i att vara naiv.

Jag har många män och kvinnor i min bekantskapskrets som är övertygade om att ALLA massagesalonger i Stockholm ägnar sig åt andra saker än massage. Det är naivt och en förutfattad mening eller till och med en fördom.

När Thaimassage var nytt i Sverige var jag övertygad om att alla salonger bara höll på med massage. Det visade sig vara naivt.

Lille
  • Sida:
  • 1
  • 2

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons