Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Län istället för stad

Län istället för stad 24 aug 2015 15:37 #1618

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
När jag kollar under södra och norra Sverige så ser jag städer (istället för län)..

Ex. Har Karlstad salonger i Karlstad och Hammarö kommun
(skoghall)..

Men ser att den i ex. Kristinehamn (värmland) inte ligger där. thi nhi (tror jag den heter)...

Kanske är så i övriga landet också (dock ingen aning då jag inte kollat)..
Är en plats om Asien med fokus på Thailand

www.facebook.com/groups/255343778255489/
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Län istället för stad 27 aug 2015 16:22 #1621

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Mangan skrev:
När jag kollar under södra och norra Sverige så ser jag städer (istället för län)..
för att de städerna har ett antal salonger medan alla salongerna i det länet finns i den staden, eller så finns det max en till i samma län, med andra ord poänglöst att ha länsindelning när 99% av salongerna ligger i en stad i länet.

Ex. Har Karlstad salonger i Karlstad och Hammarö kommun
(skoghall)..
beräknat som rimligt avstånd från centrala karlstad. vet inte vilken kommunen är du menar men är det mais thaimassage du menar så ligger den endast 13km från karlstad stadskärna.
Men ser att den i ex. Kristinehamn (värmland) inte ligger där. thi nhi (tror jag den heter)...

varför skulle tienie som ligger i kristinehamn läggas till under karlstad? det är 40km mellan dem. jag ser inte logiken i det du vill framföra. visst skulle man kunna skapa en "värmland kategori så får även kristinehamns alla 1 salong få vara med i kategorin också men vet inte om det gör nån direkt skillnad.
Kanske är så i övriga landet också (dock ingen aning då jag inte kollat)..

vi har lagt upp städer med minst 6 salonger till i listan som en egen kategori, dessa städer är då oftast de enda med flera salonger i sitt län, att lägga till alla län i sverige som bara har 1 salong var i hela länet är onödigt, därav samlingen "övriga sverige norr och söder" det finns inte tillräckligt många salonger för att försvara bruket av miljoner kategorier.
Massage is serious business

Län istället för stad 27 aug 2015 19:34 #1623

• Mangan Profilbild
  • Mangan
  • VIP
Tack för svaren och förstår hur ni arbetar..

Det jag tänkte på var om någon bor i ex. Arvika eller Kristinehamn (vet inte om det finns i Arvika) vore det lättare att leta under värmland än under Övriga (kommer inte ihåg om det var norr eller söder)..

Men förstår hur ni tänker och tack för förklaringen...
Är en plats om Asien med fokus på Thailand

www.facebook.com/groups/255343778255489/

Län istället för stad 28 aug 2015 16:43 #1625

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
Mangan skrev:
Tack för svaren och förstår hur ni arbetar..

Det jag tänkte på var om någon bor i ex. Arvika eller Kristinehamn (vet inte om det finns i Arvika) vore det lättare att leta under värmland än under Övriga (kommer inte ihåg om det var norr eller söder)..

Men förstår hur ni tänker och tack för förklaringen...

förhoppningsvis vet de som lever i värmland om värmland ligger söder eller norr om stockholm :)

men det är klart att det vore enklare.
men om vi säger så här, alla städer som har minst 6 salonger får sin egen kategori. om länet har xx antal salonger som inte bara ligger i 1 eller 2 städer så kommer länet läggas till.

Län istället för stad 24 okt 2015 14:00 #1675

• Henke Profilbild
  • Henke
  • Kunnig
Det där med "norr om Stockholm" eller rättare sagt kategorin "övriga norra Sverige", ser jag lite som flummig (ursäkta språket). Då det kan vara en skillnad på cirka 1200 km mellan salongerna (Uppsala-Kiruna). Lite som väderleksrapporten säger "blir sol i norra Sverige". Oavsett om staden har 6 salonger eller inte, varför bunta ihop allt norr om Stockholm i en och samma kategori? Skickade in ett mejl till admin för ett tag sedan, där jag föreslog följande kategorisering.

* Övre Norrland (Norrbottens och Västerbottens län)
* Nedre Norrland (Gävleborgs, Jämtlands och Västernorrlands län)
* Bergslagen (Dalarnas, Värmlands och Örebro län)
* Mälardalen (Västmanlands, Södermanlands och Uppsala län)
* Västra Götaland (Hallands och Västra Götalands län)
* Östra Götaland (Blekinge, Gotlands, Kronobergs, Jönköpings, Kalmar och Östergötlands län)
* Skåne (Skånes län)
* Stockholm (Norra, Södra, Västra och Östra)
* Göteborg (Norra, Södra, Västra och Östra)

Anser att hela landets täckas in på ett naturligt sätt med ovan geografiska delar. Samtidigt som huvudkategorierna hålls ner, och städer kan sorteras under respektive kategori. Finns säkert en mängd andra förslag till nya kategorier samt anledningar till att hålla nere kategorierna. Men anser att nuvarande "övriga norra Sverige" behövs delas upp på ett bättre sätt.
Följande användare (n) sa tack: Mangan

Län istället för stad 11 feb 2016 20:10 #1752

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
Som en uppföljning på detta inlägg kan vi meddela att vi numera har skapat en landskapsindelning.

inte helt som senaste förslaget som gjorts här, men det borde nog bli bra.

att dela in t.ex. stockholm i norr,syd,väst,öst, tyder på att man inte vet hur stockholm fungerar.
det finns i princip inget öst i stockholm, det är stockholms skärgård, de stora öarna som är kopplade med bilvägar i öst tillhör söderort och man säger inte "österort" och det finns 1 salong på värmdö, thats it.

Samma för Göteborg, det går inte bara att dela in Göteborg i norr,syd,väst,öst för att det är fyra väderlekar, det måste vara en naturlig indelning som folk lätt fattar och är övergripande lätt att förstå.

Det finns liksom inget "västra göteborg"

En möjlig naturlig indelning i Göteborg vore, Norr, Centrum, Södra, Östra. Vi håller fortfarande på och kollar på detta.
Senast redigerad: 13 feb 2016 09:48 av Administratör.
  • Sida:
  • 1
  • 2

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons