Mangan skrev:
När jag kollar under södra och norra Sverige så ser jag städer (istället för län)..
för att de städerna har ett antal salonger medan alla salongerna i det länet finns i den staden, eller så finns det max en till i samma län, med andra ord poänglöst att ha länsindelning när 99% av salongerna ligger i en stad i länet.
Ex. Har Karlstad salonger i Karlstad och Hammarö kommun
(skoghall)..
beräknat som rimligt avstånd från centrala karlstad. vet inte vilken kommunen är du menar men är det mais thaimassage du menar så ligger den endast 13km från karlstad stadskärna.
Men ser att den i ex. Kristinehamn (värmland) inte ligger där. thi nhi (tror jag den heter)...
varför skulle tienie som ligger i kristinehamn läggas till under karlstad? det är 40km mellan dem. jag ser inte logiken i det du vill framföra. visst skulle man kunna skapa en "värmland kategori så får även kristinehamns alla 1 salong få vara med i kategorin också men vet inte om det gör nån direkt skillnad.
Kanske är så i övriga landet också (dock ingen aning då jag inte kollat)..
vi har lagt upp städer med minst 6 salonger till i listan som en egen kategori, dessa städer är då oftast de enda med flera salonger i sitt län, att lägga till alla län i sverige som bara har 1 salong var i hela länet är onödigt, därav samlingen "övriga sverige norr och söder" det finns inte tillräckligt många salonger för att försvara bruket av miljoner kategorier.