Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Hårdare tag mot fuskrecensioner

Hårdare tag mot fuskrecensioner 08 mar 2018 12:13 #2433

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
kasper skrev:
Jag tipsade er om att det var ny salong Hanuman på Gasverksg. Finns även Thai beuty o massage 0739698758 och Bai Pho 0708542444 som inte finns med.

de finns nu med, däremot saknas lite information om priser och annat på bai pho fortfarande.
Massage is serious business
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Hårdare tag mot fuskrecensioner 06 apr 2019 14:12 #2843

• groucho Profilbild
  • groucho
  • Nybörjare
Håller med om att det vore bra om man kan söka på recensenter, speciellt om man blir misstänksam som nu när det gäller en ny salong i Sundbyberg. I texten som presenterar salongen finns felstavningen "fräs salong i Ursvik" (ska väl vara fräsch).

I recensionen återkommer samma fel när man skriver "fräs salong".

En sökning på signaturen "Berra55" hade säkert avslöjat en del.

För övrigt hoppas jag att denna salong blir varnad.

Hårdare tag mot fuskrecensioner 06 apr 2019 22:12 #2849

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
groucho skrev:
Håller med om att det vore bra om man kan söka på recensenter, speciellt om man blir misstänksam som nu när det gäller en ny salong i Sundbyberg.

kan ses vara en dålig anledning till att man ska kunna söka efter recensioner från en viss användare. Är väl inte riktigt tanken att våra besökare ska agera fuskpolis på indicie-basis och personliga åsikter.
I texten som presenterar salongen finns felstavningen "fräs salong i Ursvik" (ska väl vara fräsch).

I recensionen återkommer samma fel när man skriver "fräs salong".

Detta missade jag faktiskt, men vi vill samtidigt påpeka att ett stavfel indikerar inte nödvändigtvis att det skulle vara samma person även om det kan se misstänksamt ut. finns gott om människor som inte kan stava ordentligt, särskilt med vissa ord är mer utsatta för felstavning än andra. Vi har däremot plockat ner denna recension nu medan vi kontrollerar lite noggrannare.
En sökning på signaturen "Berra55" hade säkert avslöjat en del.
förmodligen inte. nu är det så att vi kan söka på användare, recensioner och övrig aktivitet på sidan, sånt som besökare inte kan göra, vi har med andra ord möjlighet att korrelera och kontrollera mycket mer data än ni som besökare kan.
För övrigt hoppas jag att denna salong blir varnad.
inte baserat på en indicie tyvärr.
i detta fall finns det endast ett ord "fräs" som på något sätt indikerar att det skulle finnas en koppling till salongen på något sätt, vi hittar inget annat stöd för det. I rättsstater är man oskyldig tills motsatsen bevisats, och vi ska inte bete oss som någon orwelliansk kommuniststat på denna sida.
Massage is serious business
Följande användare (n) sa tack: , groucho

Hårdare tag mot fuskrecensioner 07 apr 2019 19:42 #2850

• groucho Profilbild
  • groucho
  • Nybörjare
Jag håller med om att man inte ska döma innan man vet säkert.

Ett annat förslag är att man i recensionen kan se antalet recensioner som signaturen har skrivit. Då kan man göra sin egen bedömning hur trovärdig det är om det är det är det första omdömet som signaturen skrivit.

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons