Sök Massage Direkt

Sök efter:

Reklam

Annons
Annons

Logga in

Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Hårdare tag mot fuskrecensioner

Hårdare tag mot fuskrecensioner 19 mar 2016 14:00 #1781

• Founder
  • Administratör Profilbild
  • Administratör
  • Administratör
Farangba skrev:
Ett annat fenomen som är svårt att värja sig från är när konkurrenter i kvarteret dissar i recensioner. Har pratat med tjejer som säger att det förekommer då och då. Också en slags fuskrecensioner...

De är inkluderade när vi pratar om fuskrecensioner, vi tillåter inte nedsättande recensioner av konkurrerande verksamhet. lite svårare att upptäcka men långt ifrån omöjligt, vi har våra sätt att avslöja fuskare.
Massage is serious business
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Följande användare (n) sa tack: Mangan

Hårdare tag mot fuskrecensioner 17 sep 2016 19:58 #1954

Kanske hamnar i fel tråd, men upprepade postningar från samma person med samma betyg är bara jobbigt. Verkar som att det finns en gräns på två månader, men det kan gott förlängas.
Fattar inte ens meningen med det, många av förövarna spammar ju flera salonger.
Följande användare (n) sa tack: Mangan

Hårdare tag mot fuskrecensioner 18 sep 2016 15:47 #1957

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
Peak Performance skrev:
Kanske hamnar i fel tråd, men upprepade postningar från samma person med samma betyg är bara jobbigt. Verkar som att det finns en gräns på två månader, men det kan gott förlängas.
Fattar inte ens meningen med det, många av förövarna spammar ju flera salonger.

Samtidigt måste väl folk få uttrycka sig?
Jag kan hålla med om att det kan uppfattas som irriterande om en person "spammar" recensioner.
något vi i dagsläget begränsar till 1 gång per månad.
Men är det verkligen ett så stort problem?

Är det verkligen så jobbigt med en person som sitter och upprepar vad han tycker en gång i månaden?

Kanske upplevs det som värre om man själv har en annan uppfattning om salongen?0.

Jag skulle nog säga att den som går på den rekommendationen från en sån användare får nog ändå skylla sig själv, och att man bör ta 40 recensioner för samma salong och användare med en nypa salt. Men han kan ju också ha rätt?

Jag upplever det nog mest som att användaren gör salongen en björntjänst genom att spruta ur sig så många recensioner. Huvuvida salongen själv har någon inblandning i det går tyvärr bara att spekulera i, men om de skulle ha det gör de sig själva en björntjänst eftersom jag är säker på att många kunder blir avskräckta av något som "låter för bra"

Men som jag undrar, är det verkligen något att irritera sig på så mycket? Det är ju ändå lite roligt att läsa vad de skriver. Som en av användarna som inte kan bestämma sig om han är en gammal gubbe som inte kan resa sig upp från golvet eller om han är en professionell surfare :)

Men skulle vi begränsa folks möjlighet att skriva en recension allt för mycket skulle det nog innebära en stark ökning av falska recensioner istället, eftersom de personerna förmodligen skulle börja skapa falska konton för att skriva vad de tycker istället för att uttrycka det med samma konto, eftersom de uppenbarligen vill uttrycka vad de tycker.

i dagsläget handlar det du pratar om i stort sett bara om två stycken användare, och har för mig det är 3st salonger.

Men vi har en fundering om detta; det är om man skulle sätta en regel att folk som spammar recensioner endast får sin senaste recension publicerad och de äldre borttagna. Vad tror ni om det?

Dvs; om en ny recension görs inom en viss tid, tex en månad som är allt för likartad den tidigare recensionen och inte tillför något nytt, så tas den äldre bort och den nya publiceras.
Det skulle innebär lite tumning från oss i bedömningen men det skulle nog kunna fungera, även om inte alla skulle bli jätteglada.

Som det är nu så blockas dessa spammares recensioner mer ofta än de publiceras då en del kan skriva så mycket som 1-2 st i veckan.

Då skulle regeln kunna bli så här.

Kalle skriver 5 recensioner i Januari, varje recension blir publicerad men den tidigare recensionen tas bort.

Kalle gör sen ett uppehåll och skriver en recension 3 månader senare 1:a Maj, recensionen i Januari är då allså utanför "raderingstid" och tas inte bort.
han skriver sen 10 recensioner till i Maj, bara den senaste han skrivit i Maj blir publicerad och de andra tas bort.

Kalle har nu alltså 2 recensioner publicerade för salongen han gillar.
Senast redigerad: 18 sep 2016 15:52 av Administratör.
Följande användare (n) sa tack: Relax

Hårdare tag mot fuskrecensioner 18 sep 2016 19:34 #1958

Jag har nog haft otur med vilka salonger jag kollat på. Upplever att det är ett flertal recensioner från samma källa på fler än tre salonger.

Jag tycker att det är irriterande, men har nog ändrat mig :)
Det är nog bättre att alla recensioner ligger kvar, det gör det om möjligt än mer uppenbart att skribenten ej bör tas på allvar.

Är lite otålig och det är ett snabbt beslut om jag har en tidslucka för massage eller inte. Då scannar jag över de salonger som finns i närheten på telefonen. I de lägena lusläser jag inte alla recensioner, varpå man luras till usla salonger titt som tätt. När man väl ligger på madrassen och har kastat bort tid och pengar på någon som inte vet ett vitten om massage är jag rätt irriterad på dessa typer dock. Då är det uppenbart att det inte bara är subjektiva skillnader. Åker man till salong för en välutbildad massös som fixar kontorsryggar och gör kunderna till nya människor enligt omdömen och sagda massös knappt vet vad som är upp och ned på oljeflaskan blir man putt.

Hårdare tag mot fuskrecensioner 18 sep 2016 19:43 #1959

• Founder
  • Administratör
  • Administratör
det finns mer än 2 personer som skrivit mer än 1 recension för samma salong. men det är bara några enstaka som har som system att skriva recensioner om och om och om igen för samma salong.

Jag tenderar till att hålla med dig.
Men som sagt alla upplevelser är ju subjektiva.
det som en person upplever är den mest kunniga massösen nånsin är ju baserat på referensen vad han anser är kunnigt. en annan person kanske inte håller med.

så ämnet "bästa massagen jag varit på" kan vara en annan persons "värsta massage nånsin"
Senast redigerad: 18 sep 2016 20:13 av Administratör.

Hårdare tag mot fuskrecensioner 18 sep 2016 20:01 #1960

Nu kom jag på en annan sak jag funderat på och som definitivt hamnar i fel tråd :)

Det vore toppen om man kunde söka på recensenter. Det finns några man har ungefär samma bedömningskriterier som för de flesta antar jag. Jag har några som jag vet ger ärliga omdömen och har ungefär samma kriterier för vad som är en bra salong, och massage, som jag har.

Framförallt kan man se om en specifik recensent skrivit om fler än en salong, vilket är ett litet mått på hur seriöst man tar det åtminstone.
Senast redigerad: 18 sep 2016 20:05 av Peak Performance.
Följande användare (n) sa tack: Relax

Reklam

Annons
Annons
Annons
Annons